Avatar billede trepol Nybegynder
22. juni 2009 - 17:58 Der er 15 kommentarer

trådløs kan ikke fungere med kryptering

Hej

Forsøger at få liv en amilo 1818 - som ikke vil gå på nettet når router er krypteret - uden kryptering kører den perfekt !

Vista 32 bit - er lige formateret og opdateret
driver til trådløs skulle være opdateret !
Har forsøgt div. indstillinger med kryptering

Kan det være hardwareproblemer - eller ?

Håber nogen kan hjælpe

hilsen

gama
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2009 - 19:29 #1
Hvilken type kryptering er der tale om ?
Avatar billede trepol Nybegynder
22. juni 2009 - 21:08 #2
har forsøgt på 2 routere - D-link 635 og 655 - har prøvet med flere forskellige krypteringer - lige nu kører router på wap2 personal - har også forsøgt med alm. wap personal - vil slet ikke når der kommer kryptering på !

uden kører den som nævnt perfekt ?

PS - flere øvrige PCer kører uden problemer på disse routere.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2009 - 22:15 #3
Er du sikker på at netkortet i amiloen kan håndtere WPA eller WPA2 ?

Kan den ikke det, så får du den aldrig på nettet når det er krypteret med WPA eller WPA2.

Jeg har på fornemmelsen at det er en ældre sag.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2009 - 22:15 #4
For øvrigt skal du ikke lægge svar, med mindre du vil tage point tilbage.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2009 - 22:58 #5
Ok, så gammel er den heller ikke. Efter hvad jeg kan læse mig til, så understøtter den WPA.

I routeren har du sat Security mode til WAP personal og WPA Mode til WPA og Cipher Type til TKIP ?
Avatar billede trepol Nybegynder
22. juni 2009 - 23:01 #6
Hej igen

PC er faktisk kun 26 mdr. gl. ( lige over garantien )

Den har kørt på routeren med kryptering men vil nu ikke længere... herefter formatere, opdateret m.m. som skrevet.

Fujitsu Siemens Computers WLAN 802.11b/g (SiS163u)
bruger denne driver..

driver er fra 2006 - ser dog ud til at det er den senest...
Silicon Integrated Systems Corp.(1.09a.06)
6.0.1039.1091 - dato 20.11.2006

er noget på bar bund.....
Avatar billede trepol Nybegynder
22. juni 2009 - 23:10 #7
har prøvet opsætning som du anfører - blandt flere forsøg

har også prøvet at sætte router til only g - ( således den ikke aut. vælger mellem b/g/n - men det hjælper heller ikke...
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. juni 2009 - 18:53 #8
Prøv at hente en ny fra http://support.ts.fujitsu.com/dk/support/downloads.html

Gå ind under Amilo Li 1818, og vælg Wlan. der henter du Intel Pro wireless 3945 ABG.

Sen smider du på en USB stick eller lægger den på skrivebordet på den syge PS. Den skal selvfølgelig pakkes ud, og lægger du den på skrivebordet, så placer den i sin egen mappe.

Nu går du i enhedshåndtering, under Netværkskort. Marker det trådløse netkort, og tryk fjern. Genstart maskinen, og den vil finde nyt hardware. Her peger du den til de udpakkede filer, og den vil installere driveren.
Avatar billede trepol Nybegynder
23. juni 2009 - 22:38 #9
Hej

tak for svaret

har forsøgt

enten gør jeg noget forkert eller også vil PCen bare ikke tage imod den nye fil - har forsøgt flere ting.
Gl. driver er nu væk men ny kan ikke indlæses !
Har også haft den gl. installeret igen fra driverdvd - gik ok men virkede selvfølgelig ikke.
Slettet den igen og forsøgt på flere forskellige måder....
Den kan tilsyladende ikke tage imod den nye driver...
Har også forsøgt direkte fra hjemmesiden via den "defekte PC"
( kører på nettet med en usb netværksadapter )

lidt på bar bund desværre...
Avatar billede trepol Nybegynder
23. juni 2009 - 23:03 #10
Hej igen

mit problem ligner dette -jeg har også en ukendt enhed som ikke virker !

http://www.amilo-forum.com/topic,1082,-Li-1818-XP-can-t-see-WLAN-hardware.html

jeg forsøger lidt videre..............
Avatar billede trepol Nybegynder
23. juni 2009 - 23:35 #11
tja har nu fundet driver som den vil acceptere og PC selv gav forslag til hjemmesiden om....

har jeg vist haft før

Silicon Integrated Systems Corp.(1.09d.00)

men virker fortsat ikke med kryptering

nå giver snart op og må leve med netværksadapter - dog noget skod når det er min mors PC og hun forventer, at jeg kan lave den :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. juni 2009 - 00:21 #12
Jeg tror at driveren ikke passer til WLAN hardwaren, så prøv at hente og installere en demo version af everest http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

Den vil kunne fortælle dig i detaljer hvilket trådløst netkort der sidder i maskinen.

Jeg mener også at kunne huske, at der følger noget diagnose værktøj med en Amilo. Har du kørt dette ?
Avatar billede trepol Nybegynder
24. juni 2009 - 20:38 #13
Hej

sådan ser mine data - kan ikke som om det er det rigtige..

kan godt se det trådløse net - signal udslag en gang imellem - men vil ikke koble på

kan det ikke været en hardwarefejle ? eller er det udelukket når jeg kan køre uden kryptering ?

[ Netværkskort / Fujitsu Siemens Computers WLAN 802.11b/g (SiS163u) ]

  Enheds Egenskaber:
  Driver Beskrivelse  Fujitsu Siemens Computers WLAN 802.11b/g (SiS163u)
  Driver Dato  25-01-2007
  Driver Version  6.0.1039.1094
  Driver Leverandør  Silicon Integrated Systems Corp.(1.09d.00)
  INF Fil  oem10.inf
  Hardware ID  USB\VID_0BF8&PID_100F&REV_0300
  Lokations Information  Port_#0003.Hub_#0005
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2009 - 01:25 #14
Er det et USB netkort ? ?
Avatar billede trepol Nybegynder
25. juni 2009 - 07:34 #15
nej indbygget så vidt jeg kan se

alm. tænd/sluk knap og indbygget lys som indikerer, at den er tændt.

men under af og installering af driver - har der været en ukendt usb enhed som stod og viste, at den ikke virkede ?

- - - -

uden kryptering er den på i løbet af 10 sek. ????