Avatar billede ALIONAIRE Nybegynder
20. juni 2009 - 22:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IBM Thinkpad 570

Hejsa, Jeg har købt en bærbar(IBM Thinkpad 570)
Problemet er den ikke har cd rom, men heldigvis har jeg en USB cd rom, Vil gerne smide Win 98 SE på, Men når jeg sætter den i usben og prøver at boote fra cd'en kommer da intet "Tryk for at boote for cd" eller så noget?
Jeg har prøvet at sætte boot rækkefølgen om men det hjalp ikke meget?

Anyone?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2009 - 23:19 #1
Er USB pennen lavet bootbar?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2009 - 23:20 #2
Men hvorfor Win98???
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2009 - 23:21 #3
Nååhh.... gammel model :)
Avatar billede ALIONAIRE Nybegynder
21. juni 2009 - 00:01 #4
Under boot device priority, er disse muligheder:
1. ATAPI CD-ROM DRIVE.
2. Network boot.
3. Removable devices som er: Legacy Floppy drives.
4: Hard drive som er: IBM-DBCA-206480-PM
Avatar billede chalde Seniormester
20. juni 2009 - 23:53 #5
Mange ældre thinkpads (eller computere generelt for den sags skyld) har ikke mulighed for at boote via USB. Men prøv at trykke f12 når thinkpad logoet kommer frem. Jeg mener dog min fars 5xx ikke kan boote via USB.
Men kig evt. her for lidt andre idéer til at installere uden cdrom:
http://www.thinkwiki.org/wiki/Installation_on_ThinkPads_without_CD-ROM_drive
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2009 - 00:58 #6
#5 Så kan den med al sandsynlighed ikke klare USB boot.
Så er der en række andre muligheder hvis du kigger i mit link.
F.eks installation over netværk. Det kan dog være en bøvlet affære.