Avatar billede pugmand Nybegynder
18. juni 2009 - 16:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Redde filer fra windows

Min kærestes windows xp er blevet defekt og jeg vil prøve at reparere det, ellers  formattere og geninstallere..

Derfor har jeg sat hendes hdd over i min egen pc for at prøve redde filerne først,, men alle hendes dokumenter  som vi vil gemme ligger i windows mappen , hun har en adgangskode og min pc (vista) siger nu at jeg ikke har tilstrækkelig tilladelse til at få adgang til hendes filmapper. den siger jeg kan prøve at overtage ejerskaber af mapperne men,den kan ikke finde hende som nuværende ejer. jeg har forsøgt overtagelse, men det virker ikke..  den spørger desværrre heller ikke efter hendes adgangskode..

jeg har også forsøgt at nulstille hendes kode via et program fra hirens boot cd, det så ud til at lykkedes , men jeg har stadig ikke adgang til mapperne... hvad gør jeg ??
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2009 - 16:58 #1
Hvis du har prøvet alt andet så brug en Live-cd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2009 - 16:38 #3
Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det et spørgsmål om at være på som administrator, at tage ejerskab over filer og biblioteker at give den bruger du er på med rettigheder (både ejerskab og rettigheder skal som jeg husker det være på plads) hvorefter de kan kopiers.
Avatar billede pugmand Nybegynder
21. juni 2009 - 15:30 #4
har prøvet med det link til live cd og brændt skiven, men programmet går ned hvergang det har indlæst programfilene og skal til at starte op.. det ser ellers ok under indlæsning.

Så jeg har brugt den langtrukne og besværlige måde med at overtag ejerskab som larry linker til og bufferzone beskriver.jeg kunne desvarre ikke  bare overtage drevet eller dokumentmappen, men skulle sidde og tage hver enkelt undermappe og nogen filer seperat,selvom jeg havde markeret at den skulle medtage alle undemapper og filer så det tog sin tid men fik da reddet de fleste filer..

mange tak for svarene. larry og buffezone i må dele pointene.da i begge har hjulpet mig med at redde filerne.
Avatar billede pugmand Nybegynder
23. juni 2009 - 07:02 #5
larry  vil du lave et svar så jeg kan uddele pointene
23. juni 2009 - 21:02 #6
Ping...