Avatar billede ra__mus Nybegynder
18. juni 2009 - 14:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fortløbende numre

Hvordan laver man eks. 100 ens dokumenter i word med et felt der skal nummereres fortløbende fra 1 til 100 ?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
18. juni 2009 - 15:27 #1
100 ens, særskilte dokumenter i hver fil, eller 100 sider med kun ét tal til forskel?
Er der ikke noget med, at man i brevfletning i Word kan gemme hver post som en seperat fil? Så kan du lave en brevfletning over en excelfil, hvor du har nummeret 1 til 100.
Avatar billede jkrons Professor
22. juni 2009 - 11:31 #2
det kommer lidt an på, hvad du mener. Skal du udskrive 100 eksemplarer nmed hver sit nummer, eller skal dokumenterne gemmes med hvert sit nummer.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
11. august 2009 - 19:49 #3
jeg skal udskrive 100 ens eksemplarer med hvert sit nummer fra 1 til 1000. der skal laves et felt der indeholder dette nummer..
Avatar billede ra__mus Nybegynder
11. august 2009 - 19:49 #4
undskyld 1000 ens eksemplarer
Avatar billede jkrons Professor
11. august 2009 - 23:38 #5
Du kan lægge denne kode i mappens kodemodul. Ret A1 til den celle, hvor du faktisk vil have numrene stående. I denne celle skriver du 0.

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    With ActiveSheet
        Application.EnableEvents = False
        numcop = InputBox("Indtast ønsket antal kopier", "Nummererede udskrifter")
        For i = 1 To numcop
            Range("a1").Value = Range("a1").Value + 1
            ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
        Next i
        Range("a1").Value = 0
        Cancel = True
        Application.EnableEvents = True
    End With
End Sub

Når du klikker på printknappen eller vælger Filer - Udskriv, vises en inputbox, hvor du skal taste det ønskede antal kopier.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
13. august 2009 - 08:35 #6
mappens kode modul ??

Jeg har et ark i word med noget tekst, så du må meget gerne forklare mig derfra hvordan jeg kommer videre :-)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
16. august 2009 - 12:01 #7
jkrons har tilsyneladende forstået, at du arbejder i Excel. jkrons har dog fat i den lange ende; i Word skal du ikke bruge en celle men bogmærker.

Til dig vil jeg dog anbefale i denne omgang, at du anvender brevfletning. I Excel laver du et regneark med numrene 1-1000 (brug Redigere - Fyld - Serie for at gøre det hurtigt); gem filen på f.eks. skrivebordet. I dit dokument laver du så almindeligt brevfletning og indsætter et felt alle de steder, du har brug for nummeret.
Det kan virke som en lidt omstændig måde at løse problemet på, men uden at gå i detaljer med makroprogrammering, tror jeg sagtens du kan gøre det.