Avatar billede Rune Sommer Mester
17. juni 2009 - 01:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man spore en CD?

Hejsa.

Jeg har noget data, som jeg gerne vil levere anonymt til en bruger. Jeg ved bare ikke hvordan jeg kan gøre det, så jeg kan være 100% sikker på, at den kilde hvorpå dataene ligger, ikke kan spores tilbage til mig.

Jeg har overvejet en USB-stick og smide dataene derover. Men det er 3GB data, så det skal være en ret stor usb-stick.

Næste alternativ jeg har overvejet er, at brænde dataene ud på en DVD. Men jeg er lidt bange for, at der på DVD'en vil blive brændt info om hvem der har brændt DVD'en - som med lidt teknisk snilde kan spores tilbage til mig.

Er der nogen der ved, om præcist HVAD der bliver brændt på en CD, ved data-brænding? Eller har nogle idéer til en alternativ leveringsmåde af anonyme data?

Mvh. Thorun
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2009 - 06:50 #1
Det lyder lidt underligt, at du ikke vil have at den kan spores tilbage til dig, men der ligger ingen data på en brændt cd/dvd, ang hvordan eller hvem, eller hvad der er brugt til at brænde den med.
Avatar billede Rune Sommer Mester
17. juni 2009 - 12:49 #2
Okay. Takker for svaret.

Jeg er ufrivilligt blevet placeret i en noget prekær situation og vil blot forsøge at komme helskindet ud af det uden at blive indblandet.
Avatar billede Rune Sommer Mester
17. juni 2009 - 12:51 #3
Points kan jeg vidst kun give, såfremt du lægger et "svar".
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2009 - 16:46 #4
Pling !
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2009 - 21:25 #5
Hvis dataen der skal på skiven, er lavet af dig selv såsom dokumenter eller excel ark o.l., så gemmes der data i egenskaber for filen om hvem der har oprettet den.
Avatar billede Rune Sommer Mester
17. juni 2009 - 22:03 #6
Jeg er klar over, at der er dokument-info om opretteren af dokumenterne, og dette er der taget højde for. Men tak for påmindelsen :)