Avatar billede Qudash Nybegynder
14. juni 2009 - 10:50 Der er 11 kommentarer

Kan ikke finde den anden PC.

Hej Eksperten.
Har et lille problem med at finde min anden computer på netværket.

Min bærebar kører Vista home basic og trådløst net.
Min stationære kører Vista home premium og med kabel.

Kan finde min fars 3 computerer på netværket, bare ikke min egen.

Nu tænkte jeg så på, hvordan stiller jeg det op, så jeg kan sidde ved min bærebar og dele filer, og mere eller mindre styre min stationær computer?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
14. juni 2009 - 11:59 #1
Er du sikker på de alle er med i den samme arbejdsgruppe.?

Evt. 2 med dansk OS og en med engelsk.?
Avatar billede Qudash Nybegynder
14. juni 2009 - 12:20 #2
De er alle sammen på dansk..
Men nu kan den stationære slet ikke finde nogen som helst..
Avatar billede Qudash Nybegynder
14. juni 2009 - 12:20 #3
Det kan vel ikke have noget at gøre, med at den stationære kører over kabel og resten trådløs.
For de kører ikke over samme router.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juni 2009 - 12:33 #4
Ja problemet er nok at du har 2 routere, prøv at se her:
http://www.eksperten.dk/spm/849012
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juni 2009 - 12:38 #5
Der er en gut, som kalder sig "kelds" som har et svar:

"Jeg har gennem de sidste 18 måneder kørt med 2 routere i sammen netværk - helt uden problemer. Tricket er at deaktivere "router-delen" i den router som ikke har direkte forbindelse ADSL'en.

Jeg har en Linksys WRT som sidder lige efter mit kabelmodem (jeg har webspeed) og herefter en SMC kablet router med USB printer-server- og som sagt fungerer det bare."

Det kan du jo prøve.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2009 - 12:48 #6
Avatar billede Qudash Nybegynder
14. juni 2009 - 13:58 #7
Nu har jeg prøvet at følge jeres råd, men intet hjælper.

Kan det være fordi at min stationære, er koblet til routeren som er koblet direkte på nettet, og min bærebar er koblet på en trådløs router, som der efter er koblet på den anden router?

Eller hvad hvis de to routerer ikke er koblet sammen nogen steder?
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juni 2009 - 14:28 #8
Læser jeg rigtig, har du i alt 3 routere?
Avatar billede Qudash Nybegynder
14. juni 2009 - 20:41 #9
Neej, vi har kun 2 routerer.
Den ene er en til kabel, den anden er til trådløs.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2009 - 20:49 #10
Har den trådløse ikke tilslutninger for kabel ??
Avatar billede Qudash Nybegynder
14. juni 2009 - 22:23 #11
Har den, men vi har stilt den i et andet rum, for at min far's computerer også kan få internet, da de kører på det trådløse..

Så der er vel ikke så meget andet at gøre, end at købe en trådløs ting til min stationære?