Avatar billede pugmand Nybegynder
14. juni 2009 - 07:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp : kan ikke boote

min kærestes pc vil ikke starte vindows xp efter forkert nedlukning, den skriver at windows\system32\config er i stykker eller mangler osv.
tryk på r for at reparere..
jeg smider så en original xp pro sp2 disk i,for t prøve at reparere,men den skriver bare boot disk failure..
jeg har sat bios op så den kun booter på cd rom drevet..
jeg lånte så en brændt men afprøvet xp bootdisk  men samme resutat..boot disk failure igen..
har så downloadet og brændt en active bootdisk-demo, den kan jeg godt boote på og kan komme ind og se drevene, alt ser ok ud,
jeg kan fra denne bootdisk menu se data på hdd og dvd drevet..

jeg prøver så at smide et spil i dvd drevet og kan fint se data på denne skive,og  prøver så at boote med en gammel win 98 cd men det vil den heller ikke..boot disk failure..
data fra denne win 98 skive kan jeg også fint se i bootdisk menuen,men når jeg sætter win xp skiverne i vises der intet i menuen,selvom det ser ud til drevet læser.. begge vin xp skiver kan fint læses på min egen maskine.

maskinen er ca 2 år gammel der er kun en hdd og et dvd drev.

hvad gør jeg.. kan godt redde data ud tror jeg. og formattere, men vil helst ungå det,, og hvordan får jeg den i gang med at installere igen når den ikke vil se data på xp skiverne ?

håber nogen har en ide, på forhånd tak
Avatar billede Jensen DK Novice
14. juni 2009 - 07:39 #1
Avatar billede hcma Novice
14. juni 2009 - 10:53 #2
mon ikke dette kan hjælpe:  http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19
Avatar billede pugmand Nybegynder
15. juni 2009 - 07:38 #3
Tak for svarene, jeg har læst alt hvad der står i linkene, men problemet er at jeg ikke kan boote på nogen af mine xp cder.. den skriver bare boot failure insert system disk..
bios er sat op til cd rom boot, alt ander er deaktiveret,dvd drevet forsøger godtnok at læse og kan også læse andre skiver så det burde virke ok..
skiverne er testet i andre maskiner og virker....
jeg kan godt boote fra en boot cd rom (activbootdisc)  men ikke fra xp diske  så jeg kan reparere eller geninstallere..
hvorfor ????
Avatar billede pugmand Nybegynder
16. juni 2009 - 07:27 #4
lukker spørgsmålet da jeg desværre ikke er kommet nærmere en løsning og har prøvet at omformulere mig i et nyt spørgsmål. tak for svarene mvh Bjarne.