Avatar billede pollo Nybegynder
12. juni 2009 - 20:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kode til filter

Hej
jeg har et stykke kode der filtrerer ud fra 2 forskellige datofelter. Filter indeholder de poster hvor enten det ene eller det andet datofelt = dags dato idag.

Jeg skulle gerne lave en variant der udover det ovennævnte kun medtager  poster hvor  numerisk felt AFS <1

koden ser således ud lige  nu :

Private Sub filterIdag_Click()
On Error GoTo Err_filterIdag_Click
    Me.Filter = "levdato = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & " # Or afhdato = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & " # "
    Me.FilterOn = True
    DoCmd.GoToControl "[levdato]"

Exit_filterIdag_Click:
    Exit Sub

Err_filterIdag_Click:
    Resume Exit_filterIdag_Click

End Sub

mvh
Knud
Avatar billede mugs Novice
12. juni 2009 - 20:53 #1
Ikke afprøvet:

Me.Filter = "levdato = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & " # Or afhdato = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & " # And AFS <1 "
Avatar billede pollo Nybegynder
12. juni 2009 - 21:02 #2
niet - virker ikke  - jeg har prøvet at sætte denne tekst ind forskellige steder i koden
Avatar billede mugs Novice
12. juni 2009 - 21:07 #3
niet - virker ikke

er jo særdeles oplysende. Får du nogen fejl og i givet fald hvilken?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 22:09 #4
; i stedet for ,
Avatar billede pollo Nybegynder
12. juni 2009 - 23:19 #5
sorry  - jeg har lige været ude.

nej jeg får ingen fejl og det er de samme poster som før der kommer frem

spg

hvor skal jeg bruge ;  istedet for ,
Avatar billede pollo Nybegynder
12. juni 2009 - 23:21 #6
filter kører fint som det er - jeg ville bare gerne have denne lille tilføjelse
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 23:36 #7
Prøv!~)

Me.Filter = "(levdato = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & "# AND AFS<1) Or (afhdato = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & " # AND AFS<1)"

eller

Me.Filter = "(levdato = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & " # Or afhdato = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & " #) And AFS <1"
Avatar billede pollo Nybegynder
12. juni 2009 - 23:45 #8
det virker fint  - tak for hjælpen mvh knud
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 00:08 #9
!~)