Avatar billede persimonsen Nybegynder
10. juni 2009 - 01:12 Der er 1 løsning

Beskytte et dok mod vidersending

Hejsa eksperter

Er det muligt at beskytte et dokument, sådan at modtageren ikke kan vidersende det. aka vidersalg.
Avatar billede bmpi Nybegynder
10. juni 2009 - 09:50 #1
Nej.

Når det er digitalt, så kan det kopieres og videresendes. Hvis man kunne forhindre det, så tror jeg musik- og filmbranchen for længst havde taget sådan en anvendelse i brug :-)

Men du kan jo selvfølgelig gøre nogen ting for at begrænse brugen af det. Først og fremmest kan du oprette dokumentet som PDF, så man i det mindste ikke kan redigere i det.

Du kan også inkludere en bestemmelse i dit dokument om, at materialerne ikke må videregives uden dit samtykke. Så er du selvfølgelig juridisk beskyttet mod deling af dokumentet, men du er dog stadigvæk ikke teknisk beskytte.