Avatar billede firefigther23 Nybegynder
08. juni 2009 - 16:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopieringsbeskyttelse

Hej Eksperter

Vil høre om I kunne hjælpe mig med et lille problem, har haft et spørgsmål før og det blev besvaret rigtig hurtigt og godt. Så regner med en masse hjælp. :)

Jeg har haft lavet en afsluttende opgave i mit studie, i Microsoft Word 2007. Nogen vil have lagt opgaven ud på en server, men jeg vil gerne beholde min "copyright". Ved godt, hvordan man sørger for, at folk ikke kan rette i det (redigeringsbeskyttelse).

Så spørgsmålet går ud på, hvordan jeg sikrer mig at folk ikke kan kopiere billeder og tekst til deres egen computer?? Vil gerne kunne beholde mit arbejde for mig selv.

På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede hcma Novice
08. juni 2009 - 16:49 #1
det kan du ikke sikre dig imod  (bare tænk på et screen-dump)
Avatar billede martchap Nybegynder
08. juni 2009 - 17:06 #2
ja, det med copyright er jo lidt et paradoks - du gør noget information tilgængelig for andre, men de må ikke kopiere det; svært at sikre sig imod! - uanset hvad så har du jo stadig copyright, hvis du er skaberen (medmindre du laver andre aftaler).
Avatar billede firefigther23 Nybegynder
08. juni 2009 - 17:24 #3
Ved godt det lyder paradoks, men vil i hvert fald gøre det besværligt for andre, så man ikke kan kopiere tekst og billeder direkte. Ved ikk Om man så evt kan gøre det i Adobe Reader????
Avatar billede PeterMejer Novice
08. juni 2009 - 17:51 #4
Der er ingen garanti, selvom du bruger reader. Illustrator kan uden problemer hente en pdf fil ind i redigerbart format og med en anelse fingerfærdighed kan det redigeres.

//Peter
Avatar billede firefigther23 Nybegynder
08. juni 2009 - 20:46 #5
Okay... Jeg prøver at arbejde med det jeg har fået af input!!!!

Tak Eksperter....