Avatar billede hundevennen Nybegynder
08. juni 2009 - 07:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

omskriv af loop

jeg bruger dette script til at hente fra en database, men hvis der ikke er noget fra dags dato, så fejler den. så jeg skal ha omskrevet gennemgangen af databasen til noget med hvis der ikke er noget fra date() then response.write ingenting eller noget lignende
Avatar billede hundevennen Nybegynder
08. juni 2009 - 07:46 #1
her er scriptet:

Dim sTxt, iSpeed, iTop, iLeft, iWidth, iHeight, sHtml1, sHtml2, sHtml4, strSQL,sMarquee
    Dim conCurrent
    Dim rstCurrent
    Set conCurrent = CreateObject("ADODB.Connection")
    Set rstCurrent = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    conCurrent.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & _
    "DBQ=D:\DATA\lokale\Miljo_2009\news.mdb"
    strSQL = "SELECT * FROM nyheder where dato = date() ORDER BY dato DESC"
    Set rstCurrent = conCurrent.Execute(strSQL)
    sHtml1 = "<P>&nbsp;&nbsp;<FONT SIZE='-1' COLOR='Black'>"
    sHtml2 = "<A HREF='newsdetailtest.asp?ID="
    sHtml3 = "'>"
    sHtml4 = "</A></FONT></P>"
    sTxt = ""
    rstCurrent.movefirst
    do while not rstCurrent.eof    'I used variables here to try and reduce this long assignment
        sTxt = sTxt & sHtml1 & rstCurrent("dato") & "  " & sHtml2 & _
        rstCurrent("ID") & sHtml3 & rstCurrent("overskrift") & sHtml4
        rstCurrent.movenext
    loop
    iSpeed = 100     ' Speed of Marquee (higher = slower)
      iTop = 0        ' Y Location Within Object
      iLeft = 0        ' X Location""""
      iWidth = 500    ' Width
      iHeight = 50    ' Height
      'Insert marquee into objects innerHtml Property (in this Case a table cell)
    sMarquee="<MARQUEE onmouseover='this.stop();' " & _
    "onmouseout='this.start();'direction='up' scrollamount='1' " & _
    "scrolldelay='" & iSpeed & "' top='" & iTop & "' left='" & iLeft & _
    "' width='" & iWidth & "' height='" & iHeight & "'>" & sTxt & "</MARQUEE>"

      conCurrent.close        'Don't forget to clean-up!
    set conCurrent = Nothing
    %>
Avatar billede hundevennen Nybegynder
08. juni 2009 - 07:56 #2
nå jeg fik selv klaret den:

Dim sTxt, iSpeed, iTop, iLeft, iWidth, iHeight, sHtml1, sHtml2, sHtml4, strSQL,sMarquee
    Dim conCurrent
    Dim rstCurrent
    Set conCurrent = CreateObject("ADODB.Connection")
    Set rstCurrent = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    conCurrent.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & _
    "DBQ=D:\DATA\lokale\Miljo_2009\news.mdb"
    strSQL = "SELECT * FROM nyheder where dato = date() ORDER BY dato DESC"
    Set rstCurrent = conCurrent.Execute(strSQL)
    sHtml1 = "<P>&nbsp;&nbsp;<FONT SIZE='-1' COLOR='Black'>"
    sHtml2 = "<A HREF='newsdetailtest.asp?ID="
    sHtml3 = "'>"
    sHtml4 = "</A></FONT></P>"
    sTxt = ""
if checkDBset = true then
    rstCurrent.movefirst
    do while not rstCurrent.eof    'I used variables here to try and reduce this long assignment
        sTxt = sTxt & sHtml1 & rstCurrent("dato") & "  " & sHtml2 & _
        rstCurrent("ID") & sHtml3 & rstCurrent("overskrift") & sHtml4
        rstCurrent.movenext
  wend
    iSpeed = 100    ' Speed of Marquee (higher = slower)
      iTop = 0        ' Y Location Within Object
      iLeft = 0        ' X Location""""
      iWidth = 500    ' Width
      iHeight = 50    ' Height
      'Insert marquee into objects innerHtml Property (in this Case a table cell)
    sMarquee="<MARQUEE onmouseover='this.stop();' " & _
    "onmouseout='this.start();'direction='up' scrollamount='1' " & _
    "scrolldelay='" & iSpeed & "' top='" & iTop & "' left='" & iLeft & _
    "' width='" & iWidth & "' height='" & iHeight & "'>" & sTxt & "</MARQUEE>"
else
response.write ""
end if
      conCurrent.close        'Don't forget to clean-up!
    set conCurrent = Nothing
    %>