Avatar billede juks Novice
05. juni 2009 - 22:56 Der er 2 kommentarer

slet al data og "nulstil"

hej , er der en måde hvor man kan slette al data (ikke tabller struktur) og hvor man samtidig kan nulstille alle ID
Avatar billede CCodam Nybegynder
05. juni 2009 - 23:19 #1
Følgende Query burde fjerne alle rækker i tabllerne i databasen:

EXEC sp_MSForEachTable 'TRUNCATE TABLE ?'

Dette virker dog kun hvis du ikke har lavet nogen foreign keys m.m.

I så fald kan du køre følgende query istedet:

EXEC sp_MSForEachTable ‘ALTER TABLE ? NOCHECK CONSTRAINT ALL'
EXEC sp_MSForEachTable 'TRUNCATE TABLE ?'
Avatar billede juks Novice
09. juni 2009 - 09:37 #2
nu har jeg prøvet at truncate ... men får denne fejl måske delete er bedre også reseed elle r?

Cannot truncate table 'tabel'because it is being referenced by a FOREIGN KEY constraint.