Avatar billede Nygg Nybegynder
03. juni 2009 - 18:52 Der er 5 kommentarer

vista i sort

Jeg har fået et problem med mit Vista. Når jeg starter computeren op viser den de normale ting såsom, velkommen og vista ikonet, men når den skal vise skrivebordet er det hele bare sort. Det eneste der er der er musen. Jeg har søgt lidt på google, men er kommet frem til at der er en masse mulige løsninger, men dem jeg har prøvet virker ikke. Der er ingen knapper/genveje der virker med den sorte skærm.
- jeg har prøvet at sætte vista cd'en i og vælge rep. det virker ikke.
- trykke ctrl, shift esc
- starte i fejlsikret tilstand
- vælge sidste kendte konfiguration

Nogen der kan hjælpe her?

Hvis jeg skal geninstallere, sletter installaionen al indhold i feks dokumenter, skrivebord, andre filer osv?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 18:56 #1
Prøv fra fejlsikret at vælge "kun kommandopromt" og kør så en "chkdsk /r /f" guide på www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede Nygg Nybegynder
04. juni 2009 - 19:08 #2
jeg kan ikke starte op i fejlsikret tilstand, så jeg genstarter med vista cd og på den måde kan komme ind i kommandopromt.
der sker dog ikke noget ved en chkdsk
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 19:37 #3
"der sker dog ikke noget ved en chkdsk " Har du kørt "chkdsk /r /p" ??
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 19:39 #4
Hvis det bliver nødvendigt at geninstallere kan du redde dine data med en livecd f.eks. KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede Nygg Nybegynder
04. juni 2009 - 20:33 #5
jeg har kørt chkdsk /r /p. men det har ikke afhjulpet poblemet.
Jeg kan ikke installere programmer eller lignende, eftersom den kun kommer frem til en sort skærm.

prøver at geninsallere windows. der burde være plads nok til den selv gemmer de gamle data.