Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google og links

Hej,

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke helt kan finde et 100% svar på.

Lad os sige jeg har en artikel på mit website hvor linket til denne artikel bliver styret af den overskrift jeg har valgt (meget normalt) ala:

http://www.domain.dk/artikel-navn-her/

Denne artikel bliver så opsnappet af Google bot og indexeret på søgeresultaterne. En uge senere ændrer jeg artikeloverskriften og dermed også linket.

Hvad sker der så på Google?

1) Bliver der et broken link på den gamle indexering som google lavede først?
2) Laver google så både det gamle og nye link refererer til min artikel?
3) Bliver der 2 indexering til min artikel på Google hvor kun det ene link virker?

Håber der er en som kan give mig et 100% korrekt svar på dette.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 13:20 #1
Tror jeg fandt det jeg skulle bruge her: http://www.google.dk/intl/da/remove.html

Citat: "Google opdaterer automatisk hele sit index på regulært basis. Når vi "Crawler" nettet, finder vi nye sider, sletter døde links, og opdaterer links automatisk. Links der er for gamle nu, vil efter al sandsynlighed blive slette fra Google indexet under det næste "Crawl".".
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 13:41 #2
Det lyder rigtigt. Husk at lukke dit spørgsmål ved at acceptere dit eget svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 14:19 #3
Hov, haha, takker. ;-) God dag til dig.
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2009 - 14:48 #4
det du har fundet ud af er helt rigtigt - men glem ikke at ting tager tid. Er din side ikke så interessant for søgemaskinerne kan det let tage lang tid at indeksere nye sider samt fjerne gamle - så om muligt så arbejd altid på at lave en 301 redirect fra gamle til nye sider.