Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2009 - 17:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

E-bøger, salg - hvilket program?

En af mine venner skriver diskografier om kunstnere, fx Clapton, Bloomfield, Poul Dissing osv.

De har tendens til at blive meget store, og hans plan er nu at udgive dem som e-bøger, men vil gerne have en symbolsk pris for hver download, fx 1 eller 2 US dollars. Hans erfaring med donation er dårlig. Folk downloader, men donerer ekstremt sjældent.

Jeg har foreslået ham, at lave dem som PDF filer, men har været for længe væk fra denne slags løsninger til at have noget kvalificeret forslag til software til dels at lave en storefront, og dels sikre betaling, og for det tredje låse/oplåse PDF filerne betinget af betaling, og for det fjerde sikre, at de ikke blot bliver viderekopieret i een uendelighed.

Det er som sagt ikke for at lave big business, men blot for at han kan købe en æske chokoladeskilpadder ind i mellem, så det skal helst være billigt eller gratis SW.

Jeg har set et sted, at Adobe har noget e-bogs software, men Adobe koster jo normalt kassen, så den vej er nok en død sild?

Er der nogen som har forslag?
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 12:57 #1
Jamen da ingen har noget som helst til dette spørgsmål, lukker jeg.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
06. juli 2009 - 22:48 #2
hvis han er frisk på at sætte sig ind i magento så kan han via dette e-commerce tilbyde "virtual downloads"... Jeg tror det er hvad du leder efter. lidt sent svar kan jeg se... sjovt ingen anbefalede det...
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2009 - 08:45 #3
Tak!