Avatar billede hunderup Nybegynder
28. maj 2009 - 20:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af outlook mellem 2 pc'er.

Hej

Jeg har en stationær hvor min outlook henter mails ned fra min webmail.

Jeg har også en bærbar som jeg bruger i skolen.
Jeg har trådløst netværk, således at når jeg laver noget i skolen kan jeg lynhurtigt overføre filerne fra den bærbare til den stationere vha. netværket.

Jeg synes at det ville meget meget rart hvis man på en eller måde kunne synkronisere min outlook fil mellem de 2 pc'er hver gang de begge er tilstede på netværket.

Således at jeg kan se den samme kalender, indbakke, sendte beskeder og arkivmapper på begge pc'er uden at det bliver en exchance løsning.

Kan dette lade sig gøre og hvordan?

Mvh.
Niels
Avatar billede swiatecki Novice
28. maj 2009 - 21:13 #1
Du kan bruge et værktøj som synctoy til at synkroniserere outlook filerne, dog tror jeg ikke den kan finde ud af at flette dem sammen, hvis du nu fx. har oprettet kontakt A på pc1 og kontakt B på pc2

Du kan prøve følgende setup som jeg bruger:

Mail mæssigt: brug IMAP fremfor pop3, så synkroniseres dine mails.
kalender: du kan evt oprette en google kalender, som så kan synkroniseres(vha. et lille program google har lavet)
kontakter kan også smides op på google og synkroniseres
Avatar billede hunderup Nybegynder
28. maj 2009 - 21:19 #2
ok

hvordan fungerer IMAP helt præcist?

Jeg vil helst have min kalender på outlook, da jeg bedre synes om den og så kan jeg synkronosere den med min mobil.
Avatar billede nellem Nybegynder
28. maj 2009 - 22:54 #3
Jeg tror ikke der er noget værktøj, der enkelt kan løse dit spørgsmål.

Jeg har løbende behov for det samme mellem en stationær og en bærbar.
Jeg gør det, at den med de nyeste oplysninger, eksportere jeg pst-filen. Derefter importere jeg filen på den anden computer og vælger at overskrive.
Avatar billede hunderup Nybegynder
29. maj 2009 - 00:15 #4
Har tænkt lidt på det samme, havde bare håbet at man kunne automatisere det mere :)
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2009 - 08:01 #5
Den nemmeste måde at forklare IMAP på er at sammenligne det med webmail. Alle dine mails bliver liggende på mailserveren, og når du åbner Outlook, er det direkte på serveren du ser dine mapper. De bliver altså ikke synkroniseret, men du ser bare hvad der ligger på serveren, så når du eks. sletter en mail på fra den ene pc, vil den jo så også blive "slettet" på den anden, da det er de samme ting der ses.

MHT kalender og Kontaktpersoner, kunne du jo synkronisere med din mobil, hvilket jo har flere fordele.