Avatar billede Tonehjul Nybegynder
27. maj 2009 - 14:54 Der er 2 kommentarer

Windows 7 RC

Jeg har installeret Win 7 Ultimate RC (32 bit)og bruger Office 2007. Jeg har backup af alle vigtige filer på en anden NTFS harddisk. Mit problem er, at jeg overså, at min gamle dokumentmappe fra XP'en var krypteret og krypteringen er flyttet med over.
Altså kan jeg fra min Win 7 kun se dokumenttitlerne, men ikke åbne dem, da jeg ikke har "access priviliges" til dem, selvom min account er admin. Den pågældende mappe kan ikke flyttes over på c:, men er en del af min Homegroup, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen der har nogle gode forslag?
Avatar billede j3ppah Novice
27. maj 2009 - 15:26 #1
1.Logon as an Administrator.
2.Right click the folder or file you need to change.
3.Select Properties.
4.Click on the Security tab.
5.Click on the Advanced button.
6.Click on the Owner tab.
7.Click the Edit button.
8.If you are prompted for an administrator password or for a confirmation, type the password, or click Continue.
9.In the Change Owner box select your name.
10.To take ownership of the folder and all its contents, click on "Replace owner on subcontainers and objects".
11.Click Ok a few times and your done.
Avatar billede Tonehjul Nybegynder
27. maj 2009 - 15:53 #2
Det har jeg prøvet, men det fungerede ikke. Word skriver "User does not have access privileges" selvom jeg kan ændre ændre owner osv.. Mappen blev som sagt krypteret, da den lå på min gamle XP..