Avatar billede mallory Nybegynder
27. maj 2009 - 10:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Virus?

Hej

Jeg håber i kan hjælpe. Jeg har fået en trojansk hest på min pc efter at have åbnet et link fra facebook. Jeg skyndte mig at downloade Avast antivirus program og gik i gang med at scanne og mener at det hele er fjernet nu. Mit problem er at jeg ikke kan komme på nettet??? Kan godt modtage og sende mails, så der er hul igennem og jeg kan også godt komme ind på min biblioteksside og netbank siden (har selvfølgelig ikke logget mig ind nogen af stederne). Man kan få en diagnose af forbindelsen og der står at det muligvis kan være en firewall, der driller. Er der nogen der kan hjælpe. Mvh Malene
Avatar billede f-arn Guru
27. maj 2009 - 11:40 #1
Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer og start programmet, opdater, lav "fuld systemskanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra Hijackthis som du finder her:

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede mallory Nybegynder
27. maj 2009 - 12:06 #2
Hej - jeg kan ikke downloade nogen, da jeg ikke kan få forbindelse til internettet :-(

Mvh Malene
Avatar billede f-arn Guru
27. maj 2009 - 12:24 #3
Du har da skrevet det her ;-)
Kan du ikke hente det fra hvor du skriver, og overføre det via USB eller lign. ?

Når du Starter HjackThis så prøv først at klikke på "do a system skan only" og se om der er linier som disse.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=localhost:7171
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local;<local>

Hvis der er skal de "fixes" ved at du sætter flueben ved dem og lukker alle andre vinduer og klikker "fix checked"
Avatar billede mallory Nybegynder
07. maj 2012 - 18:18 #4
Tak for svar