Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. maj 2009 - 15:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Meget underlig opførsel

Først skal jeg lige gøre opmærksom på at følgende er i en ADP

Jeg har en formular der er bundet til en tabel på SQL serveren. Denne formular indeholder en del underformularer med diverse 'readonly' data. Alt dette fungerer fint.
For at indtaste data til disse underformularer har jeg et antal formularer som jeg åbner og indtaster data i. Når jeg lukker disse, tæller jeg op hvor mange records der er og skriver dette i tabellen som hovedformularen er bundet til. Jeg kan se at data bliver opdateret fint nok i tabellen, men jeg kan ikke få formularen til at vise dem uden at jeg:
1 - lukker den og åbner den igen
2 - laver en requery på formen, men så ryger jeg til record nr. 1
2 - laver en recalc på formen, så ryger jeg også til record nr. 1

Alt i alt en meget underlig opførsel som først er opstået efter at applikationen er flyttet til MS SQL. Den gamle accdb fil fungerer fint og opdaterer end da uden requery/recalc.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. maj 2009 - 15:15 #1
Indtil videre har jeg lavet en workaround hvor jeg gemmer aktuelle recordnummer ved formens OnCurrent og så når jeg lukker subformen laver jeg en recalc og efterfølgende en GotoRecord, men det kan da ikke passe at det er måden.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2009 - 19:42 #2
Prøv med en Refresh . .
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. maj 2009 - 19:46 #3
Samme resultat som Requery og Recalc
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2009 - 23:00 #4
Du har en rutine i din(e) underformular(er), der optæller records og opdaterer i tabellen. Hvis du umiddelbart i forlængelse heraf laver en refresh: Form.Hovedform.Refresh (kræver, at Hovedform er åben) burde ændringen afspejle sig i hovedformen - også uden at fokus flytter sig fra aktuel record.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. maj 2009 - 09:11 #5
Det lille ord 'burde' er nok det vigtigste her :-)
Det er bare sådan at så snart jeg refresher formen, så ryger den til record nummer 1 - desværre
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. juli 2009 - 07:10 #6
Der er åbenbart ikke nogen der har oplevet noget helt som dette og har 'de vise sten'

Jeg lukker for ferien.