Avatar billede To-Cope Nybegynder
25. maj 2009 - 23:08 Der er 5 kommentarer

ÆØÅ i E- mail

Jeg kan ikke modtage æøå i en bestemt slags e-mail. Det er dem jeg modtager fra vores kontakt formular på vores hjemmeside. alle andre modtaget e-mails har jeg ingen problemer med og jeg kan også sende æøå. I de mails hvor jeg ikke kan modtage æøå, er de simpelthen undladt, der er ikke et mærkeligt tegn istedet.
Jeg bruger outlook 2007

Håber de er en som kan hjlæpe mig, har prøvet at kontakte alle, microsoft, hostmaster og dem somhar lavet hjemmeside. Ingen af dem kan give hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 23:30 #1
Jeg kan konkludere at det ikke har noget med Outlook at gøre, men jeg kan ikke hjælpe dig uden noget mere information:
Mailserver, type og version?
Webscript, PHP eller ASP og måske noget kode?
Hvad har du allerede prøvet?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. maj 2009 - 00:08 #2
Problemet opstår normalt hvis man f.eks. angiver forskellige værdier, med hensyn til tegnsæt.

Hvis du f.eks. angiver at indholdet af filen/siden er UTF-8, via:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">

og filen faktisk er gemt i ANSI, vil du få den fejl.

Den omvendte situation giver også en fejl.

I visse tekstbehandlingsprogrammer (Notepad++, UltraEdit, EditPlus, osv) kan man gemme med forskellige tegnsæt.

Prøv at se om du ikke kan få dem der har lavet hjemmesiden, til at BÅDE at gemme i og angive samme tegnsæt (f.eks. UTF-8 begge steder).
Avatar billede To-Cope Nybegynder
26. maj 2009 - 15:23 #3
For at gøre det hele lidt mere mærkelig, så videresendes mailen fra vores kontaktside til 4 mail adr. og det er kun den ene mail (en info@tocope.dk konto) som har æøå problemer.

Jeg har snakket med både hjemmesode folkene og hostmaster, begge kanikke finde ud af hvad problemet er. de sige begge at det ikke er dem.

Det skal lige tilføjes at jeg ikek er en pc haj, så jeg forstår desværre ikke helt hvad du ( thesurfer ) mener.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. maj 2009 - 19:28 #4
Hvis du ikke forstår hvad jeg mener, kan du prøve at sende indlægget videre til dem der laver hjemmesiden. Det kan være at de forstår det.
Avatar billede Gunner2 Nybegynder
14. juni 2009 - 00:03 #5
prøv at gå ind i sprog, og se og det er blevet ændret af en eller anden grund