Avatar billede olekaare Juniormester
25. maj 2009 - 08:40 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Internet Explorer har fundet en fejl og afsluttes

Undertegnede har med styresystemet XP opdateret fra Explorer 7 til ver. 8 og får nu ovenstående fejlmeddelelse, når jeg et par dage har anvendt Google søgningen. Så snart jeg taster det første bogstav i søgningen, går Explorer ned med denne fejlmeddelese. Jeg kan så få skidtet op at køre med anvendelse af systemgendannelsen, men efter to dage har jeg igen det samme problem. Er der nogen out there der kan hjælpe med en løsning?

mvh
Ole Kaare
Avatar billede mc_fly Nybegynder
25. maj 2009 - 09:17 #1
Hej

Det lyder til at noget er gået galt med instalationen af IE.

Har du problemer med andre programmer på computeren eller er det kun IE?
Avatar billede olekaare Juniormester
25. maj 2009 - 10:24 #2
Nej, samtlige andre programmer virker perfekt. Det har jeg afprøvet

mvh
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. maj 2009 - 21:37 #3
Prøv at fjerne ie8 igen.
26. maj 2009 - 06:52 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Avatar billede olekaare Juniormester
27. maj 2009 - 11:23 #5
Tak for din interesse for at hjælpe, men jeg fik en IT expert til at assistere mig. Han korrigerede et par parametre i IE8, og ikke siden er problemet opstået
mvh
Avatar billede mchlbk Praktikant
27. maj 2009 - 13:16 #6
Fint det er gået i orden. Husk at lukke tråden.
20. marts 2011 - 15:56 #7
Til evt. andre der skulle komme i denne tråd - nu da #5 ikke fortæller lidt mere specific hvor der blev 'korrigeret' ...

---

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---