Avatar billede dahlke Nybegynder
24. maj 2009 - 18:03 Der er 6 kommentarer

CF 3.5 (WM6.1) og forbindelse til en DB

Et super fjollet spørgsmål men "here goes"...

Nogen der har et hint til hvordan i alverden man snakker med en SQL server i CF 3.5?

Naiv som jeg er smed jeg bare noget kode fra en Windowsform ind og regnede med at det ville virke:

SqlConnection sqlCon = new SqlConnection(connStr);
            sqlCon.Open();

            SqlCommand sqlCmd = new SqlCommand();
            sqlCmd.Connection = sqlCon;

osv...
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2009 - 18:49 #1
Hvilken fejl får du ?
Avatar billede dahlke Nybegynder
25. maj 2009 - 13:59 #2
Jeg får ikke lov at compile projektet... det kære VS2008 påstår at jeg mangler en refference.

Når jeg køre musen over f.eks. "SqlConnection" er der ikke nogen mulighed for at tilføre nogen "using" og jeg syntes ikke kan kunne finde noget der minder om sql under "Add reference".

... det er sikkert bare mig der har overset et eller andet banalt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 14:18 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 14:19 #4
using System.Data.SqlClient;

og en ref til System.Data.dll burde gøre det.
Avatar billede dahlke Nybegynder
25. maj 2009 - 14:31 #5
Jeg syntes det var det jeg prøvede men jeg giver det lige en change mere når jeg kommer hjem fra arbejde :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 02:56 #6
Har du fået det prøvet?