Avatar billede john_t Nybegynder
24. maj 2009 - 07:10 Der er 4 kommentarer

ThinkVantage blå knap

Den blå knap på min ThinkPad R60 9456-HTG virker ikke, når computeren er tændt og kører. Den virker udemærket, når jeg aktiverer den ved opstart for at køre Rescue and Recovery, men når alt kører er den død, efter at jeg har måttet skifte harddisk og installeret nyt Windows XP, Office osv. Jeg har downloaded alt, hvad der på Lenovos hjemmeside har med ThinkVantage, ThinkPad og Rescue and Recovery at gøre. Kan nogen anbefale, hvad jeg skal gøre for at få det frem, der fra starten kommer frem ved tryk på den knap? Jeg har stadig den gamle harddisk som ekstern harddisk, de oprindelige programmer stadig er på og kan nås tilsyneladende. En fagmand fortalte mig, at det ikke nytter bare at overflytte de gamle ThinkVantage og Lenovo-indstillinger, de skal downloades, men det har altså ikke hjulpet. Kan nogen sige hvilket program, der helt specifikt rummer det system, som jeg ikke ved hvad hedder, men som oprindelig ligger bag den blå knap, når computeren er tændt og kører?
Avatar billede aners Nybegynder
24. maj 2009 - 10:31 #1
Den blå knap får maskinen til at boote på en hidden recovery partition, hvis partitionen ikke længere findes (slettet/ny disk), kan du ikke lave recovery.
24. maj 2009 - 11:09 #2
Den berømte LENOVO blå knap bruges ikke til noget når OS / Styresystemet først er startet op ...

Kun som <aners> skriver i BIOS opstarten...
Avatar billede john_t Nybegynder
24. maj 2009 - 17:22 #3
Ok, tak for svaret <aners>, men jeg har jo downloadet R & R og kunne udemærket få lavet en sikkerhedskopi og vel også recovery, hvis det var det jeg ville. Det er sådan set ikke det der er problemet nu. Det jeg gerne ville var at få knappen til virker, som den kunne indtil jeg fik den nye harddisk. Dvs. få det frem, som jeg nu ikke kan huske i detaljer, hvad var, som jeg kunne når som helst maskinen var tændt og kørte med den gamle harddisk. Kan jeg hente noget fra den gamle, nu eksterne harddisk og klippe/klistre det over på den nye, så knappen kunne komme til at fungerer som før?
Avatar billede john_t Nybegynder
25. maj 2009 - 07:47 #4
Mit problem var at jeg havde downloaded ThinkVantage Productivity Center, men jeg havde ikke installeret det inde under Drivers og Setup. Så nu virker den blå knaps to funktioner både den ved start, og den der fremkalder Productivity Center nårsomhelst.