Avatar billede thomas_b Nybegynder
22. maj 2009 - 14:18 Der er 4 kommentarer

Loop

Hej Eksperter...

Jeg har denne streng (Den kan godt være længere og anderledes tal...)

|,4,,1,,{},|,2,,1,,{},|,3,,1,,{15 # 8},|

Men nummeret mellem: "|," og ",," er et tal jeg skal have hivet ud i loop...

Men de skal pares på alle måder, via evt. loop, dvs.

4 - 2
4 - 3

2 - 3
2 - 4

3 - 2
3 - 4

er dette muligt på en nem måde via loop eller lign?
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2009 - 15:07 #1
Jeg forstår ikke helt hvordan resultatet kan fremkomme - men umiddelbart lyder det som om du kan bruge Split og derefter loope igennem med Ubound. Se fx http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion8.asp
Avatar billede thomas_b Nybegynder
22. maj 2009 - 15:42 #2
Resultatet forventer jeg vare kommer i forskellige variabler hvis det er nemmest...

Jeg kan ikke lige overskue hvordan jeg skulle strikke det sammen med split og derefter loop...

Ville være super hvis du kunne vise mig et eksempel hvordan du ville løse det, som du tror...
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2009 - 17:22 #3
jeg tror desværre ikke så meget - for jeg kan som sagt ikke gennemskue dit eksempel og så er det lidt svært at komme med eksempler.
Avatar billede softspot Forsker
25. maj 2009 - 10:54 #4
Når du skriver "pares på alle måder", mener du så "kombineres på alle mulige måder"?

Hvis det er tilfældet, så er der umiddelbart 2 opgaver i det, dels skal du finde tallene, dels skal du kombinere dem. Den første opgave kan nok læses med et regulært udtryk. Jeg forestiller mig noget i stil med:

tekst = "|,4,,1,,{},|,2,,1,,{},|,3,,1,,{15 # 8},|"
set rx = new RegExp
rx.pattern = "\|,(\d+),"
rx.global = true
rx.ignorecase = true
set mx = rx.execute(tekst)
arr = Array()
if mx.Count > 0 then
  redim arr(mx.Count-1)
  for each m in mx
    if m.SubMatches.Count > 0 then
      arr(idx) = m.SubMatches(0)
      idx = idx + 1
    end if
  next
end if

Nu skulle der gerne ligge en liste med de fundne tal i variablen arr. Så er den næste opgave at kombinere dem i alle mulige kombinationer...