Avatar billede NalleS Nybegynder
19. maj 2009 - 20:17 Der er 7 kommentarer

Windows XP - MUI versionen

Jeg har købt en komputer, hvor jeg ikke kunne få Windows XP - MUI med ved købet. Jeg har hørt, at det godt kan lade sig gøre at have både Vista og Windows XP - MUI sideløbende på komputeren? Men er der en smart måde at få MUI versionen lagt ind på. Jeg har ikke kunnet finde hjælpen via Windows hjemmeside. Jeg hører meget gerne erfaringer.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2009 - 20:48 #1
Det kan du sagtens, men de skal ligge på hver sin partition.
Nu skriver du ikke, hvilken computer du har, men du skal være
opmærksom på, at ikke alle bærbare har drivere til XP.
Jeg har selv en stationær og kører både XP og windows 7.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2009 - 20:51 #2
Ps. Det er meget nemmere, at installere XP først. Så får man
automatisk den rigtige boot-nenu, hvor man ved opstart kan vælge
mellem XP og Vista.
Avatar billede NalleS Nybegynder
20. maj 2009 - 05:46 #3
Det er en Dell Voestro stationær. Hvor har du fået fat i din XP-MUI?
Avatar billede Jensen DK Novice
20. maj 2009 - 06:53 #4
MUI er en sprogpakke til eks. XP MCP, XP kan hede Professional eller home.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2009 - 13:52 #5
Som silbidor skriver er MUI en sprogpakke. Den har jeg ikke.
Jeg har en alm. windows XP professional, men det er vel uden
betydning.
Jeg vil i dag eksperimentere med endnu en udgave af windows 7.
Jeg har som skrevet både XP og win 7. begge 32 bit. jeg vil
prøve, om jeg yderligere kan lægge windows 7. 64 bit ind på
sin egen partition. Det regner jeg med er uden problemer.
Men det er jo bare legetøj forstås:)
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2009 - 17:40 #6
Ja så kører windows 7. 64 bit også. Jeg har altså trible boot.
Avatar billede castello Nybegynder
21. maj 2009 - 12:38 #7
Hej Nalle S.

For at ligge Mui på din XP kræver det at den er født som en Engelsk XP Pro ellers virker det ikke. Efterfølgende kører du en skive på med diverse sprog og kan efterfølgende skifte imellem sprogene. Kører selv med Engelsk-Russisk-Finsk-Norsk-Tjekkisk...

Hvordan det virker på Vista ved jeg desværre intet om

Mvh Castello