Avatar billede nph12 Nybegynder
16. maj 2009 - 14:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Database til styring af website

Hej
Jeg vil meget gerne i gang med at lave en database styret website. Jeg ved ikke helt, hvor jeg skal starte, men håber en af jer på eksperten kan hjælpe mig lidt på vej.

Det jeg ønsker at databasen skal kunne håndtere er:

Navigationsmenu
Breadcrumb
Sitemap
Søge-funktion (søger efter indhold på websitet)

Hvordan skal jeg lave databsen? Hvilke tabler og kolonner skal jeg oprette?

På forhånd mange tak
Avatar billede nph12 Nybegynder
17. maj 2009 - 12:27 #1
Jeg har min forside (index.php), hvor jeg i indholdet vi lave en include. Vha. _get vil jeg lave en forespørgelse fra url´en som henter indholdet til siden fra databasen (includer en underside).

niveauer
Titel
Sti (til underside)
Indhold

Er der nogen som kan hjælp mig lidt på vej eller kan anbefale nogle bøger om emnet?
Avatar billede nph12 Nybegynder
19. maj 2009 - 10:37 #2
Jeg prøver mig lidt frem....