Avatar billede luke2009 Nybegynder
16. maj 2009 - 09:43 Der er 1 kommentar

Problemer med combobox

Hej

første problem:
Hvordan sættes comboboxen til at vælge et bestemt item fra dens liste ved start. Jeg har kun værdien fra tidligere valg item med over i formen som en string.
Jeg har prøvet med combobox1.selecteditem = string

Andet problem:
Er det muligt at putte to værdier pr. item i en combobox lige som man kan i en HTML dropdown, hvor man har en label og en value?

Jeg har forsøgt mig med valuemember og displaymember, men de lader til at sætte een værdi for selve comboboxen og ikke det enkelte item.
Avatar billede sirius Nybegynder
16. maj 2009 - 11:26 #1
første problem:
Det kommer lidt an på hvad du bruger som datasource til din combobox, er det nogle objekter, eller er det blot strings?

andet problem:
Du kan bruge dine egne objekter som datasource, og så vælge (via displaymember) hvilken property der skal vises på brugergrænsefladen. Du kan så få fat i det valgte objekt via selecteditem og caste det til dit eget objekt igen.

/jacob