Avatar billede petersen Novice
16. maj 2009 - 09:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

log på som administrator

log på som administrator får jeg nogle gange at vide for at færdiggøre en installation, men hvordan gør man det?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. maj 2009 - 09:16 #1
Log på hvad?
Xp, Vista eller ????.
Hvad er det du prøver at installere?
Du bliver nødt til at forklare dit problem, ellers er det lidt svært at hjælpe....
Avatar billede petersen Novice
17. maj 2009 - 09:40 #2
Ja, naturligvis det kommer her.
Jeg har vista home og meddellelsen fik jeg da jeg var næsten færdig med at installere skype, der stod : du skal logge på som administrator for at gøre installationen færdig!
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2009 - 10:12 #3
Du kan aktivere Super administrator kontoen sådan:

http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268

Eller det er måske nok, når du installerer Skype, at højreklikke på installations-filen -> Kør som administrator
Avatar billede petersen Novice
17. maj 2009 - 10:39 #4
prøver, men er så vel nødt til fjerne skype og så igen hente og install.?
Avatar billede petersen Novice
17. maj 2009 - 10:46 #5
Har prøvet at følge vejmands råd ved at højreklikke på prompten, nem når jeg skriver får jeg meddellelsen: den angivne sti blev ikke fundet ?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2009 - 11:10 #6
Har du downloadet en installations-fil, eller installerer du direkte fra nettet?

Metoden med at højreklikke og køre som administrator, er til en downloadet installatons-fil.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2009 - 11:12 #7
Jeg forstår ikke helt hbad du mener med højreklikke på prompten, men når jeg skriver....
Avatar billede petersen Novice
20. maj 2009 - 17:45 #8
Til vejmand.

Jeg fandt ud af det med dit link langt om længe, så du får pointene hvis du lægger et svar. Tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. maj 2009 - 19:03 #9
Velbekomme, svar kommer her.  :-)