Avatar billede b-fix Nybegynder
15. maj 2009 - 08:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Internet explorer opdatere ikke indhold af dynamisk asp side

Hej, jeg håber en af Jer kan løse dette problem, hvilket er ved at give mig grå hår ?!

Jeg har lavet et visitkort genereringsmodul til et cms system. Selve systemet virker som det skal, men der opstår ofte problemer i Internet Explorer. Når der oprettes, redigeres eller slettes visitkort stå de nye poster ikke i på listen. Ofte er jeg nød til at trykke ctrl+f5 for at genindlæse indholdet før Internet Explorer viser den korrekte liste.

For at afhjælpe problemet har jeg prøvet er gennemtvinge en genindlæsning når databasen er blevet rettet. Prøvet at tilføje <META HTTP-EQUIV="cache-control" CONTENT="no-cache"/>.  Alle forsøg har været uden resultat indtil videre.

Systemet jeg har lavet fungere på følgende måde:
- Default siden, kan der vælges land og derefter det specifikke visitkort. Dette gøres ved at siden hele tiden kalder sig selv med forskellige querystrings. Disse bliver så gemt som session objekter, og indholdet på siden bliver vist på baggrund af dette.
- Funktioner som: opret, rediger og slet, ligger som selvstændige asp dokumenter som sender brugeren tilbage til default når de er færdige med deres opgave.

Er der derfor en af Jer som kan udtænke en løsning på dette problem, vil det redde min dag / weekend :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. maj 2009 - 08:41 #1
du kan blot kalde sioden med tidspunktet som querystring

eks..

<a href="visitkort.asp?ligenu=<%=now%>">Lav visitkort</a>
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2009 - 10:08 #2
Avatar billede b-fix Nybegynder
17. maj 2009 - 12:21 #3
Jeg tester lige soze's svar igennem, så vender jeg tilbage.