Avatar billede haastrup Novice
13. maj 2009 - 19:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LG w1934 fladskærm vil ikke op i maximal opløsning

Hej Alle Eksperter,

Har for ikke længe siden købt mig et par fladskærme, LG w1934s som egentlig fungerer ganske fint.

Den ene har dog et problem, den vil ikke op i max opløsning.

De to computere skærmene er forbundet til er nøjagtig ens i hardware med et radeon 9250 grafikkort.

Max opløsningen på skærmen er 1440x900 og dene ene computer har jeg formået at få op i denne opløsning, men den anden vil bare ikke.

Har opdateret drivere til både skærm og grafikkort på den, men intet hjælper.

Var inde og få fat i sådan et lille udvidet skærmopsætningsprogram hos ATI (Catalyst Control Center) hvilket gør at jeg nu kan få den op i 1300 noget opløsning. Da jeg genstartede computeren hoppede den tilbage i 1280x768 som ser helt forkert ud. Jeg kunne så smide den i 1024x768, for derefter at smide den i 1280x1024, en oplæøsniong den ikke ville acceptere med det samme da jeg genstartede.

Ja, jeg ved det, det lyder nok som om jeg er fuld eller at min maskine er på stoffer, men den opfører sig virkeligt mystisk.

Mit grafikkort vil ikke vise at tilstanden 1440*900 er tilgængelig og jeg aner ikke mere mine levende råd.

Håber en af jer kan forstå, evt. genkende mit problem og lige sidder med en løsning oppe i ærmet.

På forhånd mange tusinde tak
Haastrup
Avatar billede Jensen DK Novice
14. maj 2009 - 06:46 #1
Prøv at byt de to grafikkort, se så om opløsningen har skiftet komputer, hvis ja, så et nyt grafikkort, det ene hedder vel ikke ATI 9200 og det andet ATi 9250, de er jo nogle gamle kort, så det ene kan være forældet til bredformat.
Avatar billede haastrup Novice
14. maj 2009 - 12:12 #2
Grafikkortene er nøjagtig ens, begge 9250.

Ja, de er gamle, men når det ene kort kan, så kan jeg ikke forestille mig at det andet ikke kan.
Avatar billede haastrup Novice
09. september 2009 - 09:07 #3
Nå, jeg lukker og slukker her, der er vist ingen umiddelbar løsning.