Avatar billede jberiksen Nybegynder
13. maj 2009 - 08:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra dataarkvisning til form

Hej

Jeg har en database hvor jeg får vist en liste over sager, der vil jeg gerne kunne højreklikke på en sag, eller klikke på et menupunkt og så få den vist i en form som er lavet til det.

Meuepunktet/højreklik genvejen er ikke noget problem at lave.

Mit problem er i steet for koden, for kan godt få den til at åbne formen, men har problemer med at få den til at gå ind på den rette sag.

Det jeg har prøvet med er både

    DoCmd.OpenForm stDocName, , , "[SagsId] = " &
og
    DoCmd.GoToRecord , , acGoTo,

Men kan ikke rigtig finde en kriterie der virker

I min tabel har jeg et felt der hedder SagsId der er autonummerering har også et sagsnummer der er unikt.

På den liste hvor jeg vil kunne højreklikke, er det kun feltet med sagsnummer der er vidst
Avatar billede mugs Novice
13. maj 2009 - 08:50 #1
DoCmd.OpenForm "FORMULARNAVN"
Forms!FORMULARNAVN!Sagsid.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Sagsid
Avatar billede jberiksen Nybegynder
13. maj 2009 - 09:06 #2
Den siger jeg ikke må bruge Me i en function, og er jo nødt til at lægge det i en function for at kunne bruge det som en genvejsmenu eller menulinie, så vidt jeg ved.
Avatar billede mugs Novice
13. maj 2009 - 09:30 #3
Afprøvet og fungerer:

Private Sub Kommandoknap8_Click()
DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Felt1.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Felt1
End Sub
Avatar billede jberiksen Nybegynder
13. maj 2009 - 09:50 #4
Jeg kan desværre ikke få det til at virker.

Hvis ikke den hedder Function xxx() kan jeg ikke få den til at kører koden
Avatar billede mugs Novice
13. maj 2009 - 10:37 #5
Hvor sætter du koden ind?

Kan du prøve art sende db som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk

så ser jeg på det senere.