Avatar billede azerty Juniormester
12. maj 2009 - 21:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Firewall - skal man ha' det på windows 7

Jeg er normalt XP-bruger og har altid deaktiveret Windows egen firewall og brugt en tredjeparts-firewall.

Bør man også gøre dét i Windows 7?

Jeg prøvekører i øjeblikket Release Candidate-versionen og skal lige finde ud af det hele...

Avast Anti Virus kører tilsyneladende fint.

Et andet spørgsmål: Det evindelige "Vil du nu også det?"-spørgsmål, når man vil køre programmer... Det kan reguleres med en "skyder" i Kontrolpanelet. Hvor langt ned kan man sætte "skyderen" uden at kompromittere sikkerhed for meget?
Avatar billede mcwagner Juniormester
12. maj 2009 - 22:06 #1
Køre også selv med windows 7. Nej brug du bare Avast eller hvad du nu selv har lyst til :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2009 - 22:37 #2
Det evindelige "Vil du nu også det?"-spørgsmål
Hvis bare du ved hvad du laver, og er sikker på at det du laver er ok, så slå det fra. Det har jeg gjort.
P.s. i Vista er det værre med det spørgsmål :)
Avatar billede azerty Juniormester
12. maj 2009 - 22:41 #3
Tak for inputs.

Og hvad med firewall?...
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2009 - 22:43 #4
Naturligvis bør du også det i Windows 7. Selvom sikkerheden er blevet markant bedre i windows 7 i forhold til XP (især den indbyggede firewall er blevet bedre), så er 7 stadig ikke et sikkert OS (det er de færreste OS i virkeligheden) og skal derfor beskyttes.

Hvordan du vælger at beskytte din maskine afhænger af mange ting. Her du f.eks. en firewall foran dit net? er dit net segmenteres så hver maskine er i sin egen zone og evt subnet?, hvad bruger du maskinen til? osv osv.

Windows 7 er ikke i en frigivet version endnu og kan derfor sagtens give forskellige problemer. IMHO bør du ikke anvende en 7 direkte på nettet uden beskyttelse men jeg vil godt forsvare at du kun anvender den indbyggede firewall, hvis dit brugs mønster er normalt
Avatar billede azerty Juniormester
12. maj 2009 - 23:07 #5
Prøvede lige at installere Zone Alarm 8, som jeg bruger på XP - jeg ved godt, at der er - eller har været - "issues" med Zone Alarm sammen med Avast, men det kører nu godt nok.

Men den kan ikke køre på Windows 7. Installationsprogrammet tror, jeg kører Vista og opfordrer mig til at opgradere til Windows Vista, Service Pack 1 - hø-hø.

Sådan vil det vel være et stykke tid, indtil de forskellige operatører får lavet Windows 7-kompatible programmer.

Det gælder også Adobe Flash Player til Firefox - den findes simpelthen ikke endnu (Vista-versionen kan ikke installeres). Derimod er Adobe Flash Player til IE helt i orden.
Avatar billede azerty Juniormester
12. maj 2009 - 23:25 #6
Inden jeg giver point: Hvordan deler man point på den nye eksperten?
Avatar billede off-line Nybegynder
13. maj 2009 - 00:03 #7
Du kan bruge denne firewall.
point - Du acceptere det elle de svar du ønsker. Hvis nogen har
lagt et svar, som du ikke mener berettiger til point, afviser du bare.http://www.tallemu.com/free-firewall-protection-software.html
Avatar billede and1945 Nybegynder
20. oktober 2009 - 13:49 #8
Online Armor har ikke lavet en der understøtter Windows 7 endnu. Det siger de noget om, men prøv at kør installations pakken.