Avatar billede cliffha Nybegynder
11. maj 2009 - 19:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

oplysninger skal hentes ud fra active directory server

Jeg skal have hentet bruger oplysninger ud fra min active directory server, udfra hvilken gruppe de tilhøre, eller hvilket år de er blevet oprettet.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt at webserveren også skal være en active directory server, for at have mulighed for at få fat i oplysingerne.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. maj 2009 - 23:06 #1
Jeg ved ikke om det er strængt nødvendigt at web serveren har et AD, men det er lettest.

Hvordan du lige integrere med AD afhænger en del af din web server. IIS kan gøre det uden de store problemer men bruger du PHP og apachy er det lidt mere vandskeligt, dog ikke umuligt. Det kan gøres via LDAB opslag til AD
Avatar billede cliffha Nybegynder
11. maj 2009 - 23:35 #2
Det køre på en windows server 2008 med IIS.
Jeg har fået systemet til at skrive alle brugere og grupper ud, men hvordan får jeg det lavet så jeg kun får brugere ud som er medlem af en bestemt group, og hvordan får jeg alle deres informationer ud??
Her tænkes der på email, password, brugernavn og navn.

Det jeg har lige nu ser sådan ud:

        DirectoryEntry entry = new DirectoryEntry("LDAP://10.0.0.200", username, password);
            System.DirectoryServices.DirectorySearcher mySearcher = new System.DirectoryServices.DirectorySearcher(entry);
            mySearcher.Filter = "(&(objectClass=group)(&(cn=cs-2007)))";
            Console.WriteLine("Active Directory Information");
            Console.WriteLine("===========================================");
            foreach (System.DirectoryServices.SearchResult resEnt in mySearcher.FindAll())
            {
                Console.WriteLine(resEnt.GetDirectoryEntry().Name.ToString());
                Console.WriteLine(resEnt.GetDirectoryEntry().Path.ToString());
                Console.WriteLine(resEnt.GetDirectoryEntry().NativeGuid.ToString());
                Console.WriteLine("===========================================");
            }