Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2009 - 10:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Microsoft outlook

jeg har fået trådløst netværk og en bærbar, nu vil jeg jo gerne kunne modtage post i microsoft outlook på både bærbar og stationær, men det går kun ind på den stationære, hvor går det galt? ;)
Avatar billede sleeper Nybegynder
11. maj 2009 - 11:02 #1
Hej

Som standart vil mails kun blive downloaded til en computer hvis du har en pop3 mail

Men du kan gøre følgende
1. Åben Microsoft Outlook på din PC
2. Klik på Funktioner -> Kontoindstillinger
3. Vælg din e-mail under fanebladet "E-mail" og klik "Rediger ..."
4. Tryk "Flere indstillinger" nederst til højre
5. Vælg fanebladet "Avanceret"
6. Nederst under "Levering" sætter du et flueben i "Gem en kopi af meddelelserne på serveren"
7. Klik OK og gem oplysningerne
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2009 - 14:35 #2
skal jeg lave de indstillinger på både den stationære og den bærbare?
Avatar billede sleeper Nybegynder
11. maj 2009 - 15:47 #3
Ja det skal du, de skal blive på serveren, ellers får du dem ikke begge steder

jeg mener forresten at du skal sætte et flueben i
"slet mail når de er slettet fra slettet post"
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2009 - 15:58 #4
1000 tak for hjælpen "sleeper"
sidste gang jeg fik hjælp af eksperten, skrev de jeg skulle "lukke" spørgsmålet,indrømmet- det fandt jeg ik helt ud af, hvordan man gør.
Avatar billede sleeper Nybegynder
11. maj 2009 - 16:12 #5
Hej

Den som har hjulpet dig, skal ligge et svar, og det skal du acceptere
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. maj 2009 - 16:43 #6
jeg vil anbefale at du skifter til IMAP istedetfor POP3 (de fleste mailhoteller tilbyder begge dele).

Med den foreslåede løsning, får du 2 identiske kopier på begge dine outlook.
Dvs., hvis du læser eller sletter en mail på den ene maskine, vil den stadig stå som ny og ulæst på den anden.
Med IMAP gemmes mail og status istedet på serveren, og hvis du sletter en mail, forsvinder den fra begge maskiner.
Avatar billede Niels Juhler Nybegynder
11. maj 2009 - 17:59 #7
Hej. Jeg har lavet et recovery på min harddisk, så den kom tilbage til de standardinstillinger, som den var fra ny.
Jeg glemte dog at få gemt mine Outlook mails, så nu ser de ud til at være tabte. Er der mulighed for at hente dem igen?
Hilsen Jullefar
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2009 - 18:09 #8
øh.... hvordan gør jeg lige det??