Avatar billede frkunderviser Nybegynder
08. maj 2009 - 13:46 Der er 2 kommentarer

driver til netkort

Hej

Jeg har lige formatteret min computer, og skal nu bruge en driver til mit netkort. For at kunne finde en driver på nettet, skal jeg have mit netkorts navn. Problemet er bare, at jeg ikke kan se hvad mit netkort hedder. Hvordan fider jeg ud af det?

Tak
Avatar billede haverslev Novice
08. maj 2009 - 14:07 #1
Hvis du lige har formateret, har du så husket at installere bundkort drivene igen ?
Enten via en medfølgende cd eller via producentens hjemmeside.
Hvis det er en stationær, så skal du på bundkort producentns hjemmeside og hente driverne.

Du kan hente Everest home og installere/starte det op
Klikke på Netværk og klik på Windows netværk
I bunden skuller der gerne være et link til hentning ag netværks driveren:
http://www.filehippo.com/download_everest_home/
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. maj 2009 - 18:31 #2
Er det et løst indstikskort, eller ligger det som en onboardchip?

Hvis det er den første mulighed, så tag kortet ud, og se, hvad der står på de forskellige chips på kortet, eller prøv at se, om ikke der er et FCC-nummer eller andet lignende. Det skulle kunne hjælpe dig til at identificere dit kort.
Er det den anden mulighed, så ligger driverne på den CD-rom, der fulgte med bundkortet/maskinen ved købet.

/ptj_11