Avatar billede Mette73 Nybegynder
06. maj 2009 - 14:53 Der er 3 kommentarer

Formularnavnet er stavet forkert eller refererer til en formular, der ikke findes

Hjælp, sad hjemme og arbejde i går, var logget på arbejdsnetværk via Sonic Wall. Åbnede Access databasen og alt virkede fint.

Da jeg så kommer på arbejde i dag og vil logge på Access, får jeg en advarsel om at "Formularnavnet er stavet forkert eller refererer til en formular, der ikke findes".

Er der nogen der har oplevet noget lignende..?

Hilsen frustreret Access bruger, Mette
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2009 - 11:33 #1
Den fejl optræder hypigst når man rydder op i sit design, omdøber formularer og glemmer at de er refereret til andre steder fra vha. det gamle navn. Det kan være en underformular - en startformular eller en formular som der refereres til vha. vba kode.

Har du ændret i formularnavne, eller slettet nogle?
Avatar billede Mette73 Nybegynder
12. maj 2009 - 13:42 #2
Det mener jeg ikke jeg har gjort. Har du nogen ide til hvordan jeg kommer ind i databasen overhovedet?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2009 - 18:40 #3
Nej, jeg ved det ikke. Der er et stykke vej fra at være bruger af en access database, til at kunne designe og reparere. Jeg har kendskab til versioner af access databaser, der kan blive helt korrupte (ikke afviklbare) - eneste vej er her at lave en ny database og importede fra den korrupte iagtagende visse forsigtighedsregler.