Avatar billede aigremont Nybegynder
05. maj 2009 - 17:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ønskes til at optimere performance

Hej.

Sønnens nyligt indkøbte HP Pavillion DV7 lever ikke helt op til forventningerne, især når der spilles CS og WoW, som var de primære opgaver den skulle kunne klare.
Kan nogen komme med forslag til optimering af PC'ens ydelse, eller er den blevet inficeret allerede?

Specifikationer:
Processor: AMD Turion X2 Ultra Dual-Core Mobile ZM-84 2.30GHz
Ram: 4GB
Styresystem: Windows Vista Home Premium SP1
Grafikkort: ATI Radeon HD3650.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2009 - 18:07 #2
Er der installeret anti-virus på den, for ellers vil jeg anbefale at gøre det med det samme.
Så vist engang en test som sagde at en computer i gennemsnit bliver infekseret på 10 minutter. Nogle der kan smide et link?

Kan anbefale avast!
Kan fås gratis her:
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Avatar billede aigremont Nybegynder
05. maj 2009 - 18:45 #3
Hej MichaelWJ-IT

Tak for det hurtige svar, jeg vil straks igangsætte dine forslag
Avatar billede aigremont Nybegynder
05. maj 2009 - 18:46 #4
Hej Kimsey0.

Ja, der er installeret Avast!
Avatar billede aigremont Nybegynder
05. maj 2009 - 22:55 #5
I forbindelse med kørsel af "Malwarebytes" kan jeg konstatere at PC'en kører forfærdeligt langsomt, det har indtil videre taget mere end 4 timer og "Malwarebytes" er endnu ikke færdig, den har ej heller fundet noget.
Opstart tager også ganske lang tid, og PC'en kører generelt langsomt, det ville jeg ikke tro med denne PC.

Kan nogen komme med forslag til ændringer i setup el.a. som kan hjælpe ?
06. maj 2009 - 06:24 #6
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede aigremont Nybegynder
06. maj 2009 - 08:53 #7
#1
Jeg har nu kørt de programmer du har foreslået, og vil nu se om det har hjulpet (over nogen tid) jeg vender tilbage med status.

#6
Jeg vender tilbage med en HiJacjThis log
Avatar billede aigremont Nybegynder
06. maj 2009 - 08:57 #8
Siden jeg oprettede tråden har jeg afinstalleret CS / Steam, da jeg har lidt mistanke til dette.
Her er så en HiJackThis log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpAgent.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 3\AWC.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP wireless Assistant\WiFiMsg.EXE
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\HpqToaster.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtBty.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Users\Rasmus\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://brondby.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AOL Toolbar BHO - {7C554162-8CB7-45A4-B8F4-8EA1C75885F9} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O3 - Toolbar: AOL Toolbar - {DE9C389F-3316-41A7-809B-AA305ED9D922} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UCam_Menu] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam" update "Software\Hewlett-Packard\Media\Webcam"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.5"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [DpAgent] C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\dpagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDIRShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &AOL Toolbar-søgning - C:\ProgramData\AOL\ieToolbar\resources\da-DK\local\search.html
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{BA845659-2605-4FD4-99C8-B5BD8FCECD73}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_805f33de\aestsrv.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: Creative ALchemy AL6 Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\AL6Licensing.exe
O23 - Service: Creative Audio Engine Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CTAELicensing.exe
O23 - Service: Creative HOAL Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CTHOALLicensing.exe
O23 - Service: Creative Audio Service (CTAudSvcService) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files\Creative\Shared Files\CTAudSvc.exe
O23 - Service: Biometric Authentication Service (DpHost) - DigitalPersona, Inc. - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Corporation - C:\Windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Recovery Service for Windows - Unknown owner - C:\Program Files\SMINST\BLService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_805f33de\STacSV.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe
O23 - Service: TV Background Capture Service (TVBCS) (TVCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVCapSvc.exe
O23 - Service: TV Task Scheduler (TVTS) (TVSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVSched.exe
O23 - Service: Validity Fingerprint Service (vfsFPService) - Validity Sensors, Inc. - C:\Windows\system32\vfsFPService.exe

--
End of file - 11461 bytes

Jeg afventer dommen i spænding.
06. maj 2009 - 19:18 #9
Generelt -> Bruger du denne [ AOL Toolbar ] ?

Ellers afinstall
* AOL Toolbar
* GameConsoleService - WildTangent (Eller hvad den nu ka' hedde?)

-----

www.microsoft.com/ie8 ?

-----

(Andre i denne tråd ?)
Avatar billede aigremont Nybegynder
06. maj 2009 - 20:16 #10
[AOL Toolbar] siger mig ikke noget, så jeg vil ikke tro, at jeg bruger den.

Hvor/hvordan afinstallerer jeg *AOL Toolbar og *GameConsoleService?

____
www.microsoft.com/ie8 ? hvad mener du her?

___
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2009 - 15:21 #11
Kontrolpanel => Programmer og funktioner => Find AOL Toolbar på listen => Fjern

Hvis ikke det virker skal du ud i lidt mere advancerede manøvrer.
08. maj 2009 - 17:36 #12
<aigremont>: Vender du tilbage ?
Avatar billede aigremont Nybegynder
10. maj 2009 - 15:47 #13
Jeg har desværre været arbejdsramt i betydelig grad, men vil nu kigge på det foreslåede.

Er der andet at komme efter?
Avatar billede aigremont Nybegynder
31. marts 2011 - 16:45 #14
Geninstallering og grundig rensning hjalp til dels.
Tråden lukkes.