Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2009 - 03:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' Hvad sker der? :/

Hej alle sammen. Jeg fik hjælp af en her inde på Eksperten til at få lavet et lille system. Det er så lavet, men når jeg prøver og køre det får jeg fejl. :/ Som lyder sådan her:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1afc Thread 0x39b0 DBC 0x1c052024 Jet'.

/mads/check.asp, line 10

Min linje 10 ser så ledes ud:

    myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("DataB/data.mdb")

Du kan se det her på min hjemmeside og selv se fejlen.

http://no1-clan.dk/mads/check.asp

Her er hele koden.

http://no1-clan.dk/data.txt

Hvad gør jeg galt hvad sker der? :/

Jeg har surftown.dk som udbyder og Windows udgaven. :)
Avatar billede keysersoze Guru
05. maj 2009 - 07:37 #1
det mest oplagte er at stien til databasen er forkert.
Avatar billede softspot Forsker
05. maj 2009 - 10:03 #2
Prøv i stedet at skrive

myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/DataB/data.mdb")

Så refereres der i det mindste altid til samme databasemappe.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2009 - 14:37 #3
Hej. Stien er helt korrekt. softspot Jeg har prøve og gøre som du siger. Den giver stadig samme fejl :/
Avatar billede softspot Forsker
05. maj 2009 - 16:29 #4
Prøv med dette format:

myConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/DataB/data.mdb")

Hvilken mappe ligger databasen i i forhold til roden af sitet?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2009 - 17:08 #5
Nu har jeg prøvet  Roden. Den ligger i en Mappe Mads --> check.asp

myConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/DataB/data.mdb")

Nu får jeg bare denne fejl :S

Microsoft JET Database Engine error '80004005'

'D:\hshome\madsls\no1-clan.dk\DataB\data.mdb' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.

/mads/check.asp, line 10

Det er bare underligt ;S
Avatar billede softspot Forsker
05. maj 2009 - 17:28 #6
Det var databasen (data.mdb) jeg spurgte efter hvor lå, ikke check.asp (der jo er den fil som bruger databasen). Men prøv evt. at skrive:

myConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/Mads/DataB/data.mdb")

hvis databasen ligger i stien /Mads/DataB/data.mdb under roden.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2009 - 17:33 #7
Roden er det ikke der index altid ligger?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2009 - 17:36 #8
Jep det lykkes det her

myConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/Mads/DataB/data.mdb")

Takker bare smid et svar ^^
Avatar billede softspot Forsker
05. maj 2009 - 19:16 #9
Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
05. maj 2009 - 20:54 #10
Tak for point :)