Avatar billede simseboii Nybegynder
04. maj 2009 - 16:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nvidia Geforce 9800 GT - problemer i spil

Hej.

Jeg skiftede for et stykke tid siden nogle dele ud i en gammel computer, jeg havde stående.

Jeg har problemer med, at computeren "fryser". Det var værst i starten. Jeg spillede World of Warcraft og efter under fem minutters spil blev farverne helt underlige og computeren frøs. Så skiftede jeg til en ældre driver og dette løste problemet - eller det troede jeg. Computeren gør det stadig sommetider. Dog "fryser" den ikke længere. Dette er meget sjældent nu, men det sker stadig. Efter et stykke tid har jeg besluttet mig for at spille Counter-Strike: Source. Åbner jeg Counter-Strike: Source kan knapt nok spille i et minut uden farverne bliver underligt og computeren fryser.

Jeg har prøvet at udskifte mit grafikkort med en vens Nvidia GeForce 9800 GTX, men det var det samme. Derfor tror jeg naturligvis ikke, den er gal med grafikkortet, men min ven har godt nok ikke brugt sin PC til computerspil.

Min PCs specifikationer:

OS: Windows XP
CPU: Intel Pentium 3.06 GHz.
Bundkort: HP Asterope2 (så vidt jeg kan se i EVEREST)
RAM: 2x2 GB ram DDR2 SDRAM
Grafikkort: Zotac Nvidia GeForce 9800 GT 512 MB
DirectX: 9.0c
Strømforsyning: 650 W

Nu går jeg og overvejer at købe et nyt bundkort og ny processor - så er alt i den skiftet, men kan det virkelig passe, at det skal være nødvendigt?

Kan nogen hjælpe mig? Jeg er virkelig på bar bund.

Med venlig hilsen
Simon B. Støvring
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. maj 2009 - 17:15 #1
Prøv at fjerne dine GFX drivere helt og så installere de nyeste fra Nvidia,s hjemmeside.
Avatar billede simseboii Nybegynder
04. maj 2009 - 17:43 #2
Det prøvede jeg tilbage dengang.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. maj 2009 - 06:39 #3
hvor høj er temperaturen på CPU, Harddisk, grafikkort og så videre, har du målt om din PSU levere strøm nok til bundkort og grafikkort.
Avatar billede simseboii Nybegynder
06. maj 2009 - 07:02 #4
Tak for svaret, Silbidor. Jeg vil prøve at måle dette senere i dag. Jeg havde desværre ikke adgang til en computer i går.
Avatar billede simseboii Nybegynder
06. maj 2009 - 19:14 #5
Jeg har lige prøvet at køre en test på computeren med EVEREST. Det har givet nogle resultater, som jeg ikke er helt sikker på, jeg kan læse, men måske er nogen af jer bedre til det end mig?

Testen kørte godt nok kun i cirka 13 minutter, men så lang tid vil jeg aldrig nogensinde få lov at spille Counter-Strike uden den gik ned.

Her er screenshots af testens resultater:
http://i41.tinypic.com/2iafnyx.png
http://i42.tinypic.com/o0cnx4.png
http://i40.tinypic.com/34shrub.png
http://i43.tinypic.com/124uija.png

Udover det har jeg prøvet at spille Counter-Strike i window-mode med EVEREST åben og nu håber jeg, at jeg har aflæst de rigtige steder.

Jeg aflæste "Temperatur: GPU Diode" til 75 og "Temperatur: Motherboard" til 63.

Kan dette bruges til noget?
Avatar billede Jensen DK Novice
07. maj 2009 - 06:42 #6
Der er ikke noget i de test som kan få den til at fryse, prøv denne driver til grafikkortet, HUSK at den gamle driver skal fjernes først også mappen nvidia i mappen inde i programmer.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html&ei=CmYCSpG3OJiZjAeFioHVBA&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dnvidia%2Bdriver%2B93.71%2Bdownload%26hl%3Dda%26sa%3DG
Jeg ved godt at det er en ældre driver men ved at den har løst problemer med frysning i spil.
Avatar billede simseboii Nybegynder
10. maj 2009 - 16:28 #7
Hej.

Undskyld det sene svar. Igen har jeg ikke haft mulighed til at komme til min computer, men jeg prøver at installere driveren der med det samme.
Avatar billede simseboii Nybegynder
10. maj 2009 - 16:32 #8
Når jeg prøver at installere driveren får jeg fejlen:

"The NVIDIA Setup program vould not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."
Avatar billede Jensen DK Novice
11. maj 2009 - 06:59 #9
Ok det er muligt at den ikke kan bruges til 9er serien, men har du ikke prøvet denne så forsøg lige om den kan indstalleres.
nVidia 185.85
http://www.nvidia.com/object/winxp_185.85_whql.html
Avatar billede simseboii Nybegynder
15. maj 2009 - 07:19 #10
Hej.

Undskyld det sene svar, men jeg prøvede at bytte mit Nvidia GeForce 9800 GT kort med en vens 8800 GS kort. Sjovt nok virkede det fint ved mig men computeren gik ned hos ham. Altså må der være noget galt med mit grafikkort. Men som sagt havde jeg prøvet at skifte før, så jeg har åbenbart stået med to dårlige grafikkort på et tidspunkt.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. maj 2009 - 07:38 #11
Det er muligt at de har været kede af det, men det er sjældent, at man lige står med to defekte kort, men muligheden er er der, håber at du får det til at køre nu.
Avatar billede simseboii Nybegynder
15. maj 2009 - 11:59 #12
Omvendt - når du mit grafikkort virker nogenlunde i et spil og mere eller mindre slet ikke i et andet. Spiller jeg ikke, så er der slet ingen problemer. Så virker det da også underligt, at det skulle være en grafikkortfejl?

Burde jeg måske prøve at investere i et nyt bundkort?
Avatar billede simseboii Nybegynder
15. maj 2009 - 13:28 #13
Jeg har nu haft ringet til dem og fortalt dem hvordan og hvorledes. Jeg sender det ind og så kører de nogle tests på det. Manden, jeg snakkede med, var overbevist om, at det var en grafikfejl og at de nok skulle få den frem.

Du får dine point. Tak for hjælpen!
Avatar billede Jensen DK Novice
15. maj 2009 - 13:34 #14
Hvis det kort som du lånte af en kammerat virkede så får nok ikke noget ud af at skifte bundkortet med mindre at dit bundkort kun understøtter PCI ekspres x 16 og dit 9800GT er et PCI Ekspres 2.o men de plejer altid at virke bagud så det skulle virke hos dig.
Avatar billede loselvis777 Nybegynder
19. maj 2009 - 22:31 #15
Jeg har samme problem med geforce 9800gt.
Spil der fryser computeren fuldstændig.
Min Com
atlon dual core
psu 650W cosair
Jeg har lagt mærke til at hvis man kører spilene i windowed mode, så sker der ingen crash i for eks. battlefield 2142 og spore..
Tror ikke at dit bundkort ikke kan klare det..
Jeg søger osse en masse løsninger til det crash problem, men har ikke fundet det ultimative svar endnu..
Har lige skodet vista og installeret windows 7 beta, som jeg varmt vil anbefale, da det ikke trækker så mange resourser.
Muligvis der kunne være tale om et skærmproblem?