Avatar billede Mainbrain Juniormester
03. maj 2009 - 14:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

For lille PSU

Simpelt hurtigt spørgsmål:

Hvad sker der hvis en PSU er for lille i en computer?

Kender en der har problemer med computeren og vi kan ikke finde fejlen (Har skiftet ram, grafikkort og skidtet virker stadig ikke)
problemet ligger i at computeren "hakker". I spil er der en meget dårlig framerate, på internet har den besværd med at vise animeret billeder, på desktop hakker musen når den bevæges, osv osv.
Kan alt dette skyldes en for lille PSU?
Avatar billede osdata Nybegynder
03. maj 2009 - 14:33 #1
Det lyder mere som om at noget står og "æder" alt CPU-kraft.

Kontroller i joblisten.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2009 - 15:00 #2
For lille CPU og for lidt ram tyder det på.

Hvad er hardware specifikationerne på pc´en?
Avatar billede osdata Nybegynder
03. maj 2009 - 15:10 #3
Der er intet i det han skriver der tyder på for lidt RAM og for lille CPU, men blot at noget "æder" alt CPU.

Musen bør ikke hakke på dekstop ligemeget hvor lidt RAM og hvor lille CPU han har.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2009 - 16:46 #4
Der er vi så ikke enige, men lad det ligge...
03. maj 2009 - 17:27 #5
... men hvis der er indlæst forkert driver til HARDWAREN så vil der sansynligvis også ske det opserverede ...
Er oplevet _mange_ gange...
Avatar billede Mainbrain Juniormester
03. maj 2009 - 17:27 #6
Der er 2 GB ram i maskinen
CPU er en 2.4 Ghz Pentium 4
Når man kigger i task manager svinger max forbrug af CPU op til 35% (desktop)(så vidt jeg husker (sidder ikk ved maskinen nu og kan ikke komme til den))
Grafikkortet er et Nvidia fx6200 (fra twintech mener jeg)
Bundkortet er et ASUS P4S800D-X
Der sidder 2 HDD's i maskinen + 1 dvd brænder

Men PSU'en yder kun omkring 400W, derfor mener jeg at det måske kan være den, men hvis ikke, da vil det jo være dumt at koste penge i en ny...
03. maj 2009 - 17:35 #7
"... har skiftet Grafikkort ..." - har du også indlæst korrekt driverpakke ???

Det har ikke noget med PSU'en at gøre ...
Avatar billede Mainbrain Juniormester
03. maj 2009 - 17:42 #8
Ja.. først hentede jeg den sidst nye fra nvidia's side....hakkede stadig.... så indlæste jeg den der fulgte med kortet,  men desv. uden forandring  :(
Avatar billede magusdk Nybegynder
03. maj 2009 - 18:15 #9
jeg har haft samme problem for nogle år tilbage med en splinterny computer.. Det viste sig at jeg skulle opdatere BIOS.. Bare en ide..
Avatar billede osdata Nybegynder
03. maj 2009 - 18:19 #10
Stop stop karise-larry - du har glemt at spørge om hvilket styresystem og version han har...
03. maj 2009 - 19:34 #11
(Ti hi - det vil jeg lade andre om *G*)

Gætter på XP da "2.4 Ghz Pentium 4" er nævnt...
Avatar billede Mainbrain Juniormester
03. maj 2009 - 20:49 #12
Dual boot
Xp pro + Vista men det er samme problem ligegyldigt hvilket system den starter op med... Symptomerne er de samme.

400w strømforsyning... kan det ikke være det? Det at den simpelthen ikke får power nok?
Avatar billede Mainbrain Juniormester
03. maj 2009 - 20:53 #13
Magusdk:  Hmm...tjaa, det er da et forsøg værd og det at det er et ASUS bundkort, det gør det jo bare meget nemmere at opdatere bios (ASUSupdate)
Detsværre kommer jeg ikke til at sidde foran den computer før om en 2-3 uger, men det skader jo ikke at indsamle oplysninger indtil da  ;)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. maj 2009 - 23:42 #14
Typisk betyder manglende strøm at maskinen bare genstarter. Det er ikke som en bil, hvor du ikke får trykket nok på speederen.

Man hvad spil handler det om? Det er ret gammelt hardware og de fleste moderne spil ville ikke kunne køre optimalt på den.
Avatar billede Mainbrain Juniormester
04. maj 2009 - 16:00 #15
Der bliver faktisk kun spillet "world of warcraft" på den og den har trukket spillet fint før, men pludselig er den bare blevet MEGET "sej". Prøvede at ominstallere windows xp på den.....hjalp ikke... har skiftet adskellige dele i maskinen, mangler faktisk "kun" PSU og HDD så har jeg været det hele igennem  :(
(Det vil sige.. der er jo stadig bundkort + cpu, men bundkortet er faktisk ikk særlig gammelt)
Avatar billede Mainbrain Juniormester
03. november 2009 - 13:10 #16
Er ved at rydde op i mine gamle spørgsmål...

Det endte med at maskinen blev smidt ud og der blev købt en helt ny...
Takker for diverse forslag..

ps. Det var den nyeste bios der var "installeret"