Avatar billede hundevennen Nybegynder
02. maj 2009 - 11:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

aspsider kan ikke køre på localhost

jeg har haft min maskine lukket lang tid og nu vil den efter div opdateringer ikke vise asp sider når jeg kører dem lokalt via localhost.
Det er formentlig noget med sikkerheden - jeg får fejl 500 siden kan ikke vises.

Hvad er det lige jeg mangler at sette up???
Avatar billede hundevennen Nybegynder
02. maj 2009 - 11:32 #1
jeg kører XP pro - html sider vises godt nok lokalt, men ikke asp siderne
Avatar billede keysersoze Guru
02. maj 2009 - 12:04 #2
html-sider går ikke gennem ASP-fortolkeren så derfor forskellen.

funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl". så får du en brugbar fejlmeddelelse.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
02. maj 2009 - 12:46 #3
keysersoze - jeg får så denne medd.

Active Server Pages fejl 'ASP 0201'

Ugyldigt standardscriptsprog

jeg har angivet vbscript som standard asp sprog
Avatar billede keysersoze Guru
02. maj 2009 - 20:07 #4
Det er ikke en fejl jeg selv har stødt på - men det lader til at være en fejl i IIS'en der kan rettes til. En søgning på google giver i hvert fald et par muligheder.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
02. maj 2009 - 20:16 #5
det har jeg brugt hele dagen på
Avatar billede keysersoze Guru
02. maj 2009 - 20:43 #6
så du har forsøgt med fx uninstall/install, http://classicasp.aspfaq.com/general/why-do-i-get-invalid-default-script-language-errors.html og http://msmvps.com/blogs/bernard/archive/2006/04/03/88985.aspx som er de mest nævnte ting? Problemet her er lidt, at det højst sandsynligt ikke er en kodefejl men en fejl i IIS'en, og da der kan være flere årsager findes der ikke én løsning.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
27. maj 2009 - 07:48 #7
keysersoze - jeg kan simpelthen ikke få gang i localhost, men læg et svar
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2009 - 17:50 #8
jeg skal kun have point hvis jeg har været til hjælp - ellers behold dem selv :)
Avatar billede hundevennen Nybegynder
27. maj 2009 - 19:57 #9
:-)