Avatar billede celal Nybegynder
02. maj 2009 - 03:27 Der er 2 kommentarer

Automatisk udførrelse af job i VBA

Jeg har noget VBA kode/applikation som kan læse nogle filer, og samler noget data sammen. Problemet er bare at udløsning af denne kode, skal ske automatisk et par gange i løbet af en dag, uden at brugeren er inde og røre noget, dvs at det skal køre som applikation i baggrunden på en server, som så reagere på et forudbestemt tidspunkt. Nogen som ved hvordan sådan noget kan laves?
Avatar billede mugs Novice
02. maj 2009 - 07:40 #1
Har du prøvet Windows Task Manager?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2009 - 10:47 #2
Lyder ikke helt som en access app opgave, men da det skal køre på en server er da antageligt ingen brugere som bliver forvirret af at kørende program.
En formular har timerevent, så det er bare lave en ellers tom formular, der sættes til at starte ved start af *mdb filen, og din kode kaldes af formularens timer event. Som udgangspunkt fyrer timeren med interval - så der lidt ekstra selektion i koden, hvis det skal ske på et givne tidspunkt(er).