Avatar billede kuluk112 Nybegynder
01. maj 2009 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på det trådløse netværk

Kan ikke oprette forbindelse til DWL-G700APB2
Hej sidder med bærbare pc. Jeg kan finde det trådløse netværk ERRITSØ, men kan ikke oprette forbindelse.
Fra vores anden bærbare pc virker det fint.
Jeg har prøvet at nulstile routeren, men det hjalp ikke.
Når jeg prøver at oprette forbindelse, skriver den windows kan ikke oprette forbindelse til ErrisX (mit netværks navn) Jeg kan så vælge at klikke diagnosticer problemet eller klikke opret forbindelse til et andet netværk.
Så klikker jeg på diagnosticer problemet. Så skriver den"Det er ikke muligt at oprette forbindelse til ErrisX pga. en ukendt årsag"

Jeg kan så vælge at prøve igen eller finde et andet netværk

Jeg Har WEP Kryptering

Routeren er en D-Link DWL-G700APB2. Her er nogle informationer fra logbogen.

Praktisk

+ System

  - Provider

  [ Name]  Microsoft-Windows-Diagnostics-Networking
  [ Guid]  {36c23e18-0e66-11d9-bbeb-505054503030}

  EventID 6100

  Version 0

  Level 4

  Task 12

  Opcode 0

  Keywords 0x4000000000000002

  - TimeCreated

  [ SystemTime]  2009-01-21T18:36:24.653Z

  EventRecordID 54791

  - Correlation

  [ ActivityID]  {B6F793E1-11A6-405C-BAB4-BFBE27FFD1CA}

  - Execution

  [ ProcessID]  3140
  [ ThreadID]  3900

  Channel System

  Computer Erritsø-PC

  - Security

  [ UserID]  S-1-5-19

- EventData

  HelperClassName AutoConfig Helper Class
  EventDescription Hjælpeklassehændelse for trådløs diagnosticering Se Informativ hændelse for trådløs diagnosticering for at få komplette oplysninger. Hjælperklasse: Automatisk konfiguration Startstatus: Lykkedes Oplysninger til tilslutning diagnosticeres GUID for grænseflade: c1118aca-1e0a-4b70-85a6-acd89adb854d Grænsefladenavn: 802.11g Mini Card Wireless Adapter Grænsefladetype: Indbygget trådløs kommunikation (WiFi) Profil: Registreringsforbindelse SSID: ERRISX SSID-længde: 6 Forbindelsestilstand: Infra Sikkerhed: Ja Opret forbindelse, selv hvis netværket ikke anvender broadcasting: Nej Resultat af diagnose: Der blev fundet et problem Problem henvist til: RNWF MSM Helper Class Rodårsag: Der kunne ikke oprettes forbindelse til ERRISX. Du kan forsøge at oprette forbindelsen igen. Indstillingen Reparer: Vis tilgængelige trådløse netværk Du kan derefter forsøge at oprette forbindelse til "ERRISX" igen eller forsøge at oprette forbindelse til et andet netværk. Hvis du ejer eller opsætter dette netværk, skal du nulstille den trådløse router eller adgangspunktet og forsøge at oprette forbindelse igen.
  EventVerbosity 0

XML-visning

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Diagnostics-Networking" Guid="{36c23e18-0e66-11d9-bbeb-505054503030}" />
  <EventID>6100</EventID>
  <Version>0</Version>
  <Level>4</Level>
  <Task>12</Task>
  <Opcode>0</Opcode>
  <Keywords>0x4000000000000002</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2009-01-21T18:36:24.653Z" />
  <EventRecordID>54791</EventRecordID>
  <Correlation ActivityID="{B6F793E1-11A6-405C-BAB4-BFBE27FFD1CA}" />
  <Execution ProcessID="3140" ThreadID="3900" />
  <Channel>System</Channel>
  <Computer>Erritsø-PC</Computer>
  <Security UserID="S-1-5-19" />
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="HelperClassName">AutoConfig Helper Class</Data>
  <Data Name="EventDescription">Hjælpeklassehændelse for trådløs diagnosticering Se Informativ hændelse for trådløs diagnosticering for at få komplette oplysninger. Hjælperklasse: Automatisk konfiguration Startstatus: Lykkedes Oplysninger til tilslutning diagnosticeres GUID for grænseflade: c1118aca-1e0a-4b70-85a6-acd89adb854d Grænsefladenavn: 802.11g Mini Card Wireless Adapter Grænsefladetype: Indbygget trådløs kommunikation (WiFi) Profil: Registreringsforbindelse SSID: ERRISX SSID-længde: 6 Forbindelsestilstand: Infra Sikkerhed: Ja Opret forbindelse, selv hvis netværket ikke anvender broadcasting: Nej Resultat af diagnose: Der blev fundet et problem Problem henvist til: RNWF MSM Helper Class Rodårsag: Der kunne ikke oprettes forbindelse til ERRISX. Du kan forsøge at oprette forbindelsen igen. Indstillingen Reparer: Vis tilgængelige trådløse netværk Du kan derefter forsøge at oprette forbindelse til "ERRISX" igen eller forsøge at oprette forbindelse til et andet netværk. Hvis du ejer eller opsætter dette netværk, skal du nulstille den trådløse router eller adgangspunktet og forsøge at oprette forbindelse igen.</Data>
  <Data Name="EventVerbosity">0</Data>
  </EventData>
  </Event>

Håber meget nogle af jer kan hjælpe der er 125 point på spil .
På forhånd tak..
Avatar billede mchlbk Praktikant
01. maj 2009 - 18:59 #1
Har det virket tidligere? Kan computeren logges på andre trådløse netværk? Har du de nyeste drivere? (Tjek med DriverMax: http://small.drivermax.com/soft/dmx/drivermax.exe )
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
02. maj 2009 - 11:36 #2
det har aldrig virket, ved ikke om den kan logge på andre netværk.
Har en fornemmelse af at den ikke har de nyeste drivere.

Men jeg kan ikke få lavet en bruger til det der drivermax den giver mig en fejlmeddelse
Avatar billede mchlbk Praktikant
02. maj 2009 - 19:50 #3
Prøv at gå ind i Enhedshåndtering:

Højreklik på Denne computer, vælg Egenskaber, vælg Enhedshåndtering.

Tryk på krydset udfor Netværkskort. Her kan du formentlig se 2 kort, det trådløse og så det til netværkskabel. Højreklik på det trådløse netværkskort og vælg Opdater driversoftware. Du skal lade Windows søge på internettet.

Finder computeren en ny driver til kortet?
Avatar billede mchlbk Praktikant
02. maj 2009 - 19:58 #4
Glemte lige: Prøv også at deaktivere WEP og logge ind. (Du skal alligevel have det ændret til WPA, da WEP er alt for usikkert.)

Har du prøvet at logge den anden computer af og slukke den, derefter nulstille/genstarte routeren og forsøge at logge på med den laptop der driller?
Avatar billede mchlbk Praktikant
02. maj 2009 - 20:33 #5
Ok, jeg har gravet lidt dybere i problemet og det er sandsynligvis ikke driverproblem. Du skal en tur i registreringsdatabasen for at få det til at virke.

Før du går i gang skal du oprette et gendannelsespunkt (Start->Programmet->Tilbehør->Systemværktøjer->Systemgendannelse)

Det er også en god idé at tage backup af din registreringsdatabase, du kan se i vejledningen nedenfor hvordan. Vejledningen er på engelsk, men den er ikke svær at følge. Here goes:

----------------------------------------------------------------

Important
This section, method, or task contains steps that tell you how to modify the registry. However, serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Therefore, make sure that you follow these steps carefully. For added protection, back up the registry before you modify it. Then, you can restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up and restore the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
322756  (http://support.microsoft.com/kb/322756/ ) How to back up and restore the registry in Windows

To resolve this issue, disable the DHCP BROADCAST flag in Windows Vista. To do this, follow these steps:

  1. Click Start, type regedit in the Start Search box, and then click regedit in the Programs list.
      If you are prompted for an administrator password or for confirmation, type your password, or click Continue.
  2. Locate and then click the following registry subkey:
      HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}
      In this registry path, click the (GUID) subkey that corresponds to the network adapter that is connected to the network.
  3. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD (32-bit) Value.
  4. In the New Value #1 box, type DhcpConnEnableBcastFlagToggle, and then press ENTER.
  5. Right-click DhcpConnEnableBcastFlagToggle, and then click Modify.
  6. In the Value data box, type 1, and then click OK.
  7. Close Registry Editor.

By setting this registry key to 1, Windows Vista will first try to obtain an IP address by using the BROADCAST flag in DHCP Discover packets. If that fails, it will try to obtain an IP address without using the BROADCAST flag in DHCP Discover packets.

----------------------------------------------------------------

Prøv så at genstarte både computer og router og log på igen. Virker det?
Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
03. maj 2009 - 18:17 #6
Bare lige en lille ting, du har ikke tilfældigvis æ, ø eller å i din kode til netværket?
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
04. maj 2009 - 13:31 #7
nej det har jeg ikke
Avatar billede freece Nybegynder
16. februar 2014 - 12:30 #8
Kort spørgsmål: Jeg får den ogs, og er ikke it-kyndig (læs: kan virkelig godt lave rod i den).. Er det noget, jeg skal være bange for?