Avatar billede hlnviv Juniormester
30. april 2009 - 08:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Replikering i Access

Skal et autonummerings felt have Vilkårlig tal værdi hvis det skal bruges til Replikering. Jeg have feltet til at stå til stigende men da jeg lavede db'en Replikering lavede den det selv om til Vilkårlig og da jeg helst ikke vil have mega lange talt er det lidt træls
Avatar billede jvase Nybegynder
01. maj 2009 - 13:56 #1
Af hensyn til at synkroniseringen kan ske uden konflikt er det nødvendigt med tilfældige tal i stort interval, så dobbeltoprettelse med samme id undgåes.
Avatar billede hlnviv Juniormester
03. maj 2009 - 20:13 #2
hvad gør man så når man skal bruge id nummer i stigende fortløbende nummer og man ved de to medlemmer af replikering ikke vil komme til at oprette samme nummer
Avatar billede jvase Nybegynder
04. maj 2009 - 10:35 #3
Så kan du blot lave et primært id (der dannes af access) og et sekundært id, der er indekseret men som ikke er primær nøgle.
Avatar billede hlnviv Juniormester
11. maj 2009 - 13:03 #4
oki send svar
Avatar billede hlnviv Juniormester
18. maj 2009 - 09:22 #5
vil du ikke have poit ?
Avatar billede jvase Nybegynder
20. maj 2009 - 22:37 #6
Sorry har været væk i en periode.. :-)
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. maj 2009 - 18:44 #7
I orden
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. maj 2009 - 18:47 #8
Måske du kan svare her ;o)
http://www.eksperten.dk/spm/875407