Avatar billede erlandsen Seniormester
29. april 2009 - 23:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vælge kriterie når forespørgsel køres

jeg har lavet en knap man kan trykker på så en forespørgsel køres. hvordan får brugeren mulighed for at filtere på et af felterne når knappen vælges?
Avatar billede mugs Novice
30. april 2009 - 08:11 #1
Mener du, at der kan være flere forskellige felter og i givet fald, hvordan markeres det felt efter hvilket der skal filtreres?
Avatar billede erlandsen Seniormester
30. april 2009 - 13:13 #2
forespørgslen der køres har bl.a. et felt der hedder projektkode.
når man klikker på knappen - som jeg har lavet i en formular - så køres forespørgslen - men jeg vil gerne have at brugeren - ved at vælge/skrive projektnr. - kun får de records der har dette projekt nr.
Avatar billede erlandsen Seniormester
30. april 2009 - 13:19 #3
sagt på en anden måde - jeg har en masse records som er mine kursister. disse er hver især tilknyttet et projektnr. det er så meningen at når man klikker på knappen - så inden listen vises med alle kursisterne - så kan man vælge f.eks. projekt nr. 1 - også så er det kun de records/kursister der står med projekt nr. 1 - som vises.
Avatar billede mugs Novice
30. april 2009 - 13:23 #4
Indsæt denne i forespørgslens kriteriefelt i feltet projektnr:

[indtast projektnr]

Så vil brugeren blive promptet for en indtastning.