Avatar billede mcds Nybegynder
28. april 2009 - 17:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke tænde

Hej eksperter.
Jeg lukkede i går aftes min stationære computer på normal vis. I morges prøvede jeg at tænde den. Da jeg trykkede på "tænd-knappen" kunne jeg høre at blæserne begyndte som normalt, men efter et enkelt sekund lukkede den igen. Det samme sker nu hver gang jeg prøver at tænde den. Jeg når simpelthen ikke at få noget frem på skærmen inden den er slukket igen.
Hvad kan der være galt?

Jeg har selv prøvet at demontere alle ledninger bagpå og kun kørt med strømkabel, samt demontere grafikkort, lydkort, RAM og trådløst netkort inde i computeren, men det samme sker igen og igen.

Håber meget, at I kan finde ud af det :)

- Mark
Avatar billede amd Nybegynder
28. april 2009 - 17:46 #1
Har du andre komponenter at teste den med?
Du er næsten nød til at teste fra en ende, hvis du ikke får andre fejlindikationer. Prøv evt. at skifte PSU og se om ikke det hjælper i første omgang. - men som sagt så er du næsten nød til at ha nogle komponenter at teste med.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2009 - 17:46 #2
Jeg tror du skal undersøge din strømforsyning
Avatar billede mcds Nybegynder
28. april 2009 - 18:17 #3
Tak for svarene.
Jeg har ikke andre komponenter desværre. Kan jeg undersøge min strømforsyning selv? Eller skal jeg simpelthen aflevere den til reparation hurtigst muligt, inden jeg selv ødelægger noget?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2009 - 18:27 #4
"Kan jeg undersøge min strømforsyning selv?" Hiv det brede stik af bundkortet -> kortslut den GRØNNE og en SORT lening (brug f.eks. en kontor clips) nu skal strømforsyningen snurre lystigt
Avatar billede off-line Nybegynder
28. april 2009 - 18:53 #5
Hvis der er problemer med din strømforsyning, så send den endelig
IKKE til reparation. Det er billigere at købe en ny. Transport
og teknikkerløn vil langst overstige en ny pris.
Avatar billede mcds Nybegynder
28. april 2009 - 19:39 #6
Jeg har nu prøvet at kortslutte min strømforsyning og der sker det samme, som når jeg prøver at tænde computeren på "tænd-knappen". Den snurrer i et eller to sekunder, og så stopper den igen - indtil jeg på ny løfter clipsen og kortslutter igen. Er svaret på mit problem en ny strømforsyning?
Min nuværende strømforsyning har model nr.: FSP280-60PNA-E. Hvilke begrænsninger giver det mig, hvis jeg skal finde en ny strømforsyning?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. april 2009 - 19:44 #7
Du kan købe en hvilken som helt strømforsyning på 500-700 wat.
Nummeret er uden betydning. Strømforsyninger til PC er universielle. Men selvfølgelig ikke lige gode. Så se efter hvor
støjsvage de er.
Avatar billede mcds Nybegynder
28. april 2009 - 19:55 #8
Okay, og det med 500-700 W gælder også selvom min nuværende er på 280 W?
- Tusind tak for jeres hjælp allesammen. Det har kostet mig en reparation!
Avatar billede webweaver Praktikant
28. april 2009 - 20:05 #9
Ja den kan være på hvilken som helst effekt du måtte ønske. Hvis du ikke har nogen super hi-tech computer og kan klare dig med en 280W nu, skal du måske nøjes med en 350 eller 500W. Jo flere W, jo højere pris også. Det er dog også meget godt at overdimensionere den en smule, så der også er lidt at give af :)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. april 2009 - 20:08 #10
280W det er vist i underkanten. 500-700 W betyder bare, at det
er bedre at have et overskud. Computeren bruger alligevel ikke mere af den grund. Køber du f.eks. en strømforsyning på 500W,
har du større sikkerhed for, at computeren ikke går ned på grund
af mangel på strøm.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2009 - 20:44 #11
Jeg kan sælge dig en 400 Watt fabriksny - lydsvag for 350,00 kr incl. porto

Er du interesseret så kontakt mig på mail@helgec.dk
Avatar billede mcds Nybegynder
28. april 2009 - 21:23 #12
Tak for svarene allesammen!
Jeg ville gerne give jer point, men ingen af jer har oprettet, jeres svar som "svar" :/

Helgec: Jeg har en 500 W med lidt fancy lys i kiggerten til 355kr. (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196030). Hvilken en har du?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2009 - 21:34 #13
Sempro m. 120 mm. FAN
Avatar billede off-line Nybegynder
02. maj 2009 - 23:35 #14
Du er nød til at bede nogen - ikke mig - om at lægge et svar.
Det er sådan det foregår:)
Avatar billede webweaver Praktikant
03. maj 2009 - 07:52 #15
Hvis ingen vil smide et svar, gør jeg det da bare :D :P
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2009 - 08:05 #16
"webweaver" Mener du i ramme alvor at din kommentar var et væsentlig bidrag til løsning af det problem som spørger fremførte, ved vi overhovedet at det var strømforsyningen der var problemet, spørgeren glimrer jo ved sit fravær
Avatar billede webweaver Praktikant
03. maj 2009 - 08:19 #17
Det gør vi faktisk ikke. Ikke før han har prøvet at udskifte  PSU'en eller måle lidt på den :)

Han bør nok bare holde tråden åben i virkeligheden, indtil han har fundet ud af det. Så kan tråden fortsætte hvis det ikke løste noget, eller den kan lukkes der :)

Så svaret skal afvises. Og neej, jeg mener ikke jeg kom med det bedste svar her. Men ingen andre gav lyd fra sig.

Fortsat god weekend :)
Avatar billede mcds Nybegynder
04. maj 2009 - 12:40 #18
Hej alle :)
Jeg har netop udskiftet PSU'en, og min computer fungerer strålende igen. Tusind tak for hjælpen allesammen. Mht. point, så kan I, der har hjulpet mig, jo passende smide et svar herinde og dele pointene.

Endnu en gang mange tak - I har sparet mig en reparation :o)

- Mark