Avatar billede sandahl Nybegynder
28. april 2009 - 10:58 Der er 1 løsning

2008 GPOer vises ikke i 2003

Hej!

Jeg har et underligt problem.

Jeg har lavet forholdsvist mange GPOer på en 2008 server, de plejer at bleve vist som en registerings database ændring på alle mine 2003 servere, hvis jeg kigger på den samme GPO der.

Men nu er der sket det at de står som tomme hvis jeg kigger fra en 2003, men de er der stadig på 2008.

Det bevirker så at mine klienter ikke kan hente 2008 politikkerne, af en eller anden sær grund. Det har nok noget at gøre med at 2003 serverne ikke synkronisere dem længere, men hvorfor gør det ikke det mere? og hvorfor lige pluseligt?
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 00:59 #1
Først og fremmest skal de være i samme domæne, altså 2003 og 2008 serverne. Det går jeg ud fra at de er.

Ydermere kan du oprette mange flere regler i en 2008 GPO end i en 2003 GPO. Dette kan medføre at du ikke kan se alle rettelser. Eksempelvis kan du i 2008 forwarde alle private mapper og ikke kun dokumenter.

Har du eventuelt prøvet at push'e dine GPO ud igen?
Har du prøvet at pull'e dem fra din 2003 server?

Og har du prøvet at oprette en tom GPO uden regler og så se om du kan få denne ud?