Avatar billede cikorie Nybegynder
25. april 2009 - 08:02 Der er 4 kommentarer

log in

Hej.
Jeg har et problem med min søn's bærbar pc.
Når jeg starter den op går den også igang indtil den når til der logges på windovs,så kommer der en besked frem hvor i der står "En af filerne,som indeholder systemets data i registreringsdatabasen,måtte genoprettes ved brug af en log eller kopi.Genoprettelsen blev fuldført",når jeg så trykker på ok,lukker pc ned og genstarter,og så er det samme problem igen.
Nogen gange kan jeg få den til,at gå ind og lave chkdsk,det kører den så igennem,og der når jeg lige og se,at den ikke har fundet nogen problemer.
Hvad gør vi nu?Kan det være en virus,eller skal den kasseres helt.
Det skal lige siges,at jeg ikke kan få den til,at boote op på cd,selvom jeg søtter det op til det i bios'en.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2009 - 08:34 #1
prøv det helt enkle.
prøv først windows skiven i en anden pc.

sæt den i bios til at starte på dit cdrom drev.
slå harddisken fra.
hvis den stadig ikke kan boote er det jo så cdrom drevet der i udu.
Avatar billede cikorie Nybegynder
25. april 2009 - 08:48 #2
Hej.
Det skal lige siges,at da vi købte den bærbar var xp pro allerede installeret.
Så hvad gør jeg nu.Hvordan slår jeg harddisken fra.
Avatar billede cikorie Nybegynder
25. april 2009 - 08:52 #3
Hej igen.
Jeg glemte helt,at skrive den skrev også fejlstatus:0xc0000008,hvis det kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2009 - 09:19 #4
har du win xp pro på dvd skive.
det er vel ikke recovery cd du har - det er ikke min stærke side.