Avatar billede maynmayn Nybegynder
24. april 2009 - 19:59 Der er 6 kommentarer

Forbinde Acces med ASP?

Min internet udbyder er: Surftown
Og de kræver at man bruger denne kode til at forbinde MS ACCES; Se link:

http://wiki.surftown.dk/index.php/Forbinde_til_MS_Access-database_med_ASP

Jeg bruger MS ACCES 2007, og har lavet en database som de beskriver med de oplysninger de giver.

Min database ligger i samme folder som default.asp filen

På mit websted har jeg filen default.asp hvori jeg har brugt koden som de beskriver. Men får denne fejl-meddelese:
---------------------------------------------------------

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Apache/1.3.37 (Unix) Sun-ONE-ASP/4.0.2 PHP/4.4.7 mod_throttle/3.1.2 FrontPage/5.0.2.2635 mod_psoft_traffic/0.2 mod_ssl/2.8.28 OpenSSL/0.9.6b

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: IM002 Native Error Code: 0 [DataDirect][ODBC lib] Data source name not found and no default driver specified
/it/default.asp, line 6

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; InfoPath.2; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618)

Page:
GET /it/default.asp

Time:
Friday, April 24, 2009, 7:52:31 PM

More information:
Sun ONE Active Server Pages Support
Avatar billede keysersoze Guru
24. april 2009 - 22:09 #1
Et umiddelbart gæt er at du har deres "Starter" produkter - og det produkt kører ikke på en Microsoft platform og derfor ikke med en rigtig ASP-fortolker og næppe med Access-understøttelse. Skal du have understøttelse for Access (og en rigtig ASP-fortolker) skal du formentlig op på deres "Advanced" produkt.
Avatar billede CCodam Nybegynder
24. april 2009 - 22:18 #2
myconn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.MapPath("databasenavn.mdb") &";"

Server.MapPath er til roden af din webside, altså under www, eller hvad den hedder hos surftown...Der hvor din hovedside ligger.

Så hvis din database ligger under en mappe, så skal du skrive Server.MapPath("nappenavn/mappenavn/databasenavn.mdb")
Avatar billede maynmayn Nybegynder
24. april 2009 - 23:00 #3
@keysersoze
Jeg har lige skrevet en mail til surftown for, at høre om det kunne være grunden.

@CCodam
Jeg har prøver samtlige path's som:
1: http://mitdomæne.dk/mappenavn1/mappenavn2/mindatabase.mdb
2: \mappenavn1\mappenavn2\mindatabase.mdb
3: \mappenavn2\mindatabase.mdb
4: \mindatabase.mdb
5: mindatabase.mdb

Er der andre muligheder?
Men nu venter jeg så svar fra Surftown, det kan sikkert godt tage en dags tid.
Avatar billede CCodam Nybegynder
24. april 2009 - 23:10 #4
har du prøvet at ligge din database i roden af dit domæne og så bare brug det som de anbefaler: Server.MapPath("databasenavn.mdb")
Avatar billede maynmayn Nybegynder
24. april 2009 - 23:18 #5
Det har jeg lige prøvet, med samme resultat :-(

Jeg tror næsten problemet er som key svare, at jeg kun har starterpakken, men nu ved jeg faktisk ikke hvordan jeg opgradere derinde :-) Hvor lang tid tager det i øvrigt at få opgraderet webhotel?
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 10:01 #6
lukketid?