Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:23 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

win2000

Er der en som kan hjælpe mig med at få mit netværk på stofanet???
Jeg har 2 pc som er koblet sammen med en hub, og de kan godt kommunikere. Nu vil jeg godt have begge på nettet. Hvordan skal det gøres?
Jeg har delt lan-forbindelsen til stofanettet, og sat ip-adresserne i som jeg har læst mig til, men hvad kræver det vidre i win2000 for at komme på stofanet?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:30 #1
Det kræver 2 netkort i samme maskine som min.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:33 #2
ja det har jeg også, men jeg ved ikke hvad jeg gør galt, men jeg kan ikke komme på nettet.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:36 #3
det kræver ikke andet hvis du har gjort som dine stofanetpapirer siger og del LAN-forbindelse. Kræver absolut intet andet.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:36 #4
jeg har læst mange spr. og svar om det , men kan ikke få det til at virke, og den artikel under stofaClub, men det virker ikke.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:36 #5
noget er der galt......
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:36 #6
Har du koblet modemmet på hubben eller direkte til det ene netkort?
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:38 #7
har koblet modem til netkort fra stofanet, og det andet netkort fra pc til hub og fra hub til anden pc.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:39 #8
det er rigtigt nok.

Har du før haft problemer med stofanet? Altså har du før kunnet installere stofa og få det til at virke? (bare for at tjekke om vi ksal det hel igennem *G*)
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:40 #9
ja, det har jeg, og har noteret alt ned om koder m.m. som jeg har fået gennem support-linien, da det koksede helt... *g*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:40 #10
Er det begge maskiner der ikke kan komme på?
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:42 #11
nej, denne her kører fint på nettet nu, det er kun nr.2 pc som ikke kan.
Jeg har sat den ene lan- forb. op til stofanet og delt den. Den anden er sat op med ip-adr. 192.168.0.1 på pc1 og 192.168.0.2 til pc2
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:44 #12
pc skal ikke have IP-adresse. Den skal automatisk hente IP da PC 1 via en deling fungerer som en DHCP server. Altså at den udsteder IP-adresser.

DErfor ksal du overhovedet ikke indtaste noget som helst på maskine 2.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:45 #13
pc2
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:46 #14
ok- ser lige på det
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:48 #15
husk selvfølgelig og genstarte begge maskiner bagefter for at være helt sikker. For at være 100% sikker på at det virker så skal maskine 1 være tændt før maskine 2. Maskine 2 søger nemlig efter en DHCP server og hvis den ikke finder det (maskine 1) så kan det tage lidt tid at få den til at fatte at den skal søge igen.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:48 #16
det hjælper stadig ikke noget. Ændrede i pc2 den til at hente ip-adr automatisk.? det er måske forkert.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:49 #17
ok--er tibage om lidt når maskinerne er genstartet.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 12:50 #18
Ja den skal automatisk hente IP-adresse.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 12:55 #19
den kan stadig ikke komme på nettet....
Kan godt finde pc1\'s drev på pc2 men ikke komme på nettet....
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 13:01 #20
okay!

Så tager vi det fra bunden.

Du går ind og fjerner deling af stofanet (netkortet) forbindelsen. Så siger du okay til hele skidtet og går ind igen og så deler du igen dit stofanet netkort.. Herfter går du ind på dit LAN netkort og tjekker at den har tilføjet IP-adresse til 192.168.0.1

Hvis den har det og der ikke skete nogle fejl så SKAL det virke ellers gør du noget fokert.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 13:07 #21
nu er jeg måske lidt langsom opfattende.....

Har nu delt stofanetkort... Alt er som før med ip.adr m.m.....

På den anden lan-forbindelse er ip-adr. 192.168.0.1, og undernetmaske 255.255.255.0
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 13:17 #22
du virker ikke langsomt opfattende :P

og det virker stadig ikke efter genstart af begge maskiner?
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 13:20 #23
nej....snøft...

Men den siger at wins er tom, om jeg vil fortsætte. (under ip-adr. avancerede indstillinger) Mener altid den har været tom...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 13:22 #24
den skal bare være tom.

det er altså meget mærligt det ikke virker fordi jeg haat sat det op 100 gange og det er blot marking af deling der skal foretages. mystisk..
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 13:25 #25
ja, det synes jeg også...... Men måske jeg går den drastiske vej, og sletter alt på pc1 og starter forfra.... det er måske en løsning. *g*
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 13:35 #26
underligt det virker stadigvæk ikke.......
Må vel snart betale proff for at få det til at virke eller droppe det. *gg*
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 13:41 #27
Skal exploreren sættes specielt op...
tænker på anderledes end pc1??
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. juli 2001 - 13:42 #28
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. juli 2001 - 13:42 #29
Et klip fra siden:
Da det ofte er begyndere der har problemer med at installere ICS, er det meste meget udførligt forklaret.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 13:42 #30
det gør  jeg
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 13:55 #31
hjælper mig ikke meget.....
Jeg kører i windows 2000 og den ser anderledes ud.........
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. juli 2001 - 13:59 #32
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:02 #33
brigit : Bor du i Århus for så kommer jeg fandme og sætter ddet op for dig *G*
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:03 #34
nej desværre på sjælland.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:06 #35
Jeg fandt lige en guide jeg engang har skrevet til en her på eksperten :

det kan godt lade sig gøre hos teledanmark men det er fordi de gøre med en router. Hos stofa har du en fast intern IP adresse.

1. På serveren skal du have win2k og der skal være 2 netkort i.

2. Netkort 1 forbinder du til dit stofanet modem med det medfølgende kabel.

3. Netkort 2 forbinder du til computer 2 via et KRYDSET kabel.

4. Du sørger for at installere de rigtige drivere til dine netkort. (3com netkort kan anbefales da er nemme at have med at gøre)

5. Højreklik på \"My Network Places\" og vælg \"Properties\" og her vil du se 2 stk. \"Local Area Connections. Ved at højreklikke og vælge \"properties\" kan du se navnet på netkortet og derved se hvilket netkort det er og hvor det fører hen. Når du har fundet ud af om det er stofa netkortet eller det andet netkort så trykker du \"OK\" og omdøber \"Local Area Connection\" og \"Local Area Connection 2\" til Henholdvis \"Stofanet\" og\" Local LAN\" alt efter hvad du fandt ud af.

6. Højreklik nu på den Connection du kaldte \"stofanet\" og vælg \"Properties\"

7. Dobbeltklik på \"TCP/IP\" og klik på \"Advanced\". Tryk \"Add\" og indtast derpå din \"IP\" og \"Subnet Mask\". I nederst del trykker du \"Add\" og tilføjer din \"Gateway\".

8. Klik på fanebladet \"DNS\" - tryk \"Add\" tilføj dine DNS IP\'er og tryk \"OK\" og igen \"OK\" så du står ved \"Stofanet Properties\".

9. Ved \"Stofanet Properties\" vælger du fanebladet \"Sharing\" sætter flueben i \"Enable Internet Connection Sharing for this connection\". Tryk OK

10. Netkort 2 (Local LAN) for så automatisk IP\'en 192.168.0.1 og subnet maske samt DNS bliver automatisk udfyldt.

11. Under properties for både Stofanet og Local Lan har du en mulighed i bunden der hedder \"Show icon in taskbar when connected\". Disse kan være rare at have slået til men gør ingen egentlig forskel. Det er blot således at du kan se hvornår der er trafik på linierne osv. via taskbaren (den nede ved uret).

12. På Computer 2 skal du blot forbinde det krysede kabel og installere netkortet korrekt og så spiller det fordi at netkortet er automatisk sat til at have en IP-adresse fra en DHCP og det er hvad den gør fra serveren.

God fornøjelse - Rasmus
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:11 #36
alt det mener jeg også jeg har gjort.......
Men du skriver krydset kabel... Jeg har en hub. skulle det gøre den store forskel?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:14 #37
brigit :

Bare ignore det med krydset kabel. Det er kun hvis det foregår udenom hub.

og det SKAL virke med den der guide. du skal hverken gøre mere eller mindre end det jeg skriver. Det er ikke for at være efter dig men det undrer mig bare.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:17 #38
også mig.......
Er der noget som skal sættes op i win2000,som jeg så måske har sat forkert op??
(tænker på klientprogrammer m.m.)

Det er irriterende det ikke vil du, når tingene er som de skal være. *s*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:19 #39
Nej jeg kan bestemt ikke komme på noget.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:20 #40
ok- det var da en positiv ting. *gg*

Og du mener ikke exploreren skal ændres/deles på en eller anden måde?????
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:23 #41
nej det skal den ikke.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:24 #42
takker.....
ser lige igen på din opsætning....
du skriver der der skal være win2k på...
gælder det også 2000 ????

tror snart jeg vælger at starte totalt forfra med indstalleringen af win 2000
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:28 #43
win2k er win2000

2k betyder 2000

Jeg tror ikke en reinstallation af win2k vil løse dit problem.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:30 #44
Prøv at slette alt netværksopsætning og følg min vejledning fra punkt til prikke. Hvis det virker så gir du is gør du ikke? Får en ubindelig lyst til en sodavandsis *G*.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:30 #45
tror jeg heller ikke men alt må prøves. *gg*

Kan nu hver 3. gang få siden frem på stofanet signon, og den melder fejl.... invalid argument..
Kan ikke komme på andre sider.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:30 #46
Jeg løber lige ud og handler ind .. vender tilbage senere.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:32 #47
ok- jeg prøver imens.
Der er sodavandis i min fryser. *gg*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:32 #48
brigit :

hvorfor ikke bruge en connection program f.eks. connect21 ?

Du er vel online når du tester ikke?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:33 #49
Hm.. måske skulle man alligevel tage til sjælland *gg*

fordi jeg spørger er fordi du siger det med sigon siden...
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:34 #50
jo,jo jo. det er jeg da....
er ikke helt dum håber jeg *gg*
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:34 #51
min explorer har signon som startside. derfor.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:37 #52
måske kan det skyldes at du bruger signon siden og ikke et connectionprogram. det er den eneste forskel på vores configuration.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 14:37 #53
ok- har da også connection21 liggende.... *gg*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 14:42 #54
brigit! så brug den heheh
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 15:03 #55
nu har jeg prøvet at slette netværksopsætningen. Sætte den til igen, med ip-adr. o.s.v.
Fulgt din plan.... og lige lidt hjælper det.
snøft,snøft,snøft.....
Smider snart det hele ud.......*ggg*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 15:57 #56
www.psykolog.dk

mon ikke du kan få hjælp her så ?

og du har prøvet med connect21 ?
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 16:11 #57
ved ikke alt må prøves. *gg*

Ja har prøvet med connect21 og det hjalp heller ikke.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 16:17 #58
okay men hvis du hver 3. gang kan få kontakt til nettet så ved vi da at det virker. Men jeg må nok indrømme at problemet tegner til at det er uden for mine evner hvis det er noget defekt i styresystemet fordi det lader jo til at det ikke er din fejl.
Avatar billede brigit Nybegynder
07. juli 2001 - 16:21 #59
ja,synes også det er mærkeligt, men nu har jeg taget den beslutning at starte forfra med pc\'erne.
Har jo fået mange gode råd af andre og måske ligger der noget gl. programværk og blokere???

Takker mange tusinde gange for din hjælp.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. juli 2001 - 17:49 #60
Det var virkelig så lidt. skulle der være en andne gang. Jeg er sku trist over at vi ikke løste problemet. men held og lykke og vend endelig tilbage hvis du skal bruge hjælp en anden gang.
Avatar billede brigit Nybegynder
08. juli 2001 - 14:53 #61
Så kommer jeg lige med en sidste tak, og krammeknuser, for nu er jeg på nettet med begge maskiner.
Fandt ud af der måske var en hardware-konflikt med lydkortet da pc2 blev startet totalt forfra.

Valgte også at starte forfra med pc1 og nu virker det..... tusinde tusinde tak for dine gode hjælp.